Världens längsta orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

273
3
117:
Hej,
 
Jag blev lite förvirrad när jag läste detta då jag aldrig hört tala om det, det sägs att 1979 hittade dem en nätpyton som blev hela 12,2m långa, det finns 2 berättelser om att det har hittat den sådan orm (men man men nog samma ord) 
Vad jag har hört så blev den längsta nuvarade art nätpytonen 9,7m
Här är min fråga stämmer det ?
 
Mvh Dragon

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
9,7 m är enligt Guinness den längsta ormen som fångats. Längsta i fångenskap va Fluffy på 7,3 m enligt Guinness, även om jag det verkar finnas ett gäng på runt 7-8 m.
Det där med ormar på 12 meter eller ännu mer är historier. Det är folk som uppskattat längden på dom ute i skogen. Det va ju en orm i Indonesien för inte så jättelänge sen som skulle vara nästan 15 m, men när de mätte den visade den sig vara strax över 7 m. Jag kan ju dock inte säga att alla haft fel som säger sig ha sett en tolvmeters bjässe. :)

273
3
117:
Men sen har vi titanoboan som kunde bli hela 16 meter, levde för en 60 miljoner år sedan och kunde döda tyranusaurus, men dem levde inte i samma del av Amerika och inte under samma period heller, men kolla in denna läken så ser du vad jag menar www.youtube.com/watch?v=gVMCuZZ3XKk
För jag läste det i en bok som är för alla sortens reptiler, hur man ska ta hand om dem och terrarie, sen hittade jag det 
Mvh Dragon

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Trodde du menade bara nu levande arter. ;) hehe

273
3
117:
Jo jag menade nu levande arter, mitt fel att blanda in ett av dem farligaste djren som nånsin vandrat på jorden ;)

Mvh Dragon

1
0
Klas:

Såvitt jag vet, så är den längsta orm som någonsin hittats och mätts livs levande: en nätpyton på Celebes 1912. Den mätte 10.00 meter.

//Klas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild