Djur till 50x30x40cm terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
6
Grefvinnan:
Jag har ett helglas terrarium från exotic life med måtten 50x30x40cm, nån som har lite tips om vad för ödlor som passar i ett sånt terrarium? annars får jag sälja det och skaffa ett annat mer passande. har länge varit sugen på crested geckos!

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
För en ögonfransgecko så skulle det behöva vara lite högre så för det ändamålet är det kanske inte så passande! Någon mindre marklevande gecko skulle nog fungera bättre?

19
6
Grefvinnan:
Japp, är lite inne på fågelspindlar också det borde ju funka till ett sånt terrsrie?

2966
1645
Hoggaforfan:
Anolisar finns det en del av.
Fågelspindlar fungerar det absolut till, oftast kör man mindre till dem tex 30x30x30 men lite större är inte fel.

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Bönsyrsor är rätt roliga annars :)

356
177
krypet:
Om du kan tänka dig kryp så kan Många olika insekter och andra leddjur fungera. Kolla in skalbaggar och tusenfotingar till exempel. Vandrande pinnar behöver lite höjd, så det är inte bästa valet av kryp. Är det 40 högt bör det fungera, speciellt om det är nät i någon del av taket så de kan hänga säkert när de ömsar.

Jag tycker olika skalbaggsarter i släktet Eudicella är snygga och gillar mina mångfotingar: Chicobolus spinigerus är ofta framme, Anadenobolus monilicornis och Centrobolus av olika slag har läcker färg.


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild