Bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
8
LDJ:
Hade man vågat ha en sånhär som bakgrund?
Eller finns det risk för gifter, nedbrytning pga värme/uv?

garoff-decor.com/kategorie/3429-3d-pu-stone-vaggpanel-80x240cm-svart.html

6162
4720
Tropfrog:
Risker finns alltid. Det är inte precis så att tillverkare av byggmaterial är kända för att informera eller ens känna till riskerna själv.

Mvh
Magnus 

23
8
LDJ:
Tropfrog skrev:
Risker finns alltid. Det är inte precis så att tillverkare av byggmaterial är kända för att informera eller ens känna till riskerna själv.

Mvh
Magnus 

Nä det är sant.
Hade ju sparat en slant men det är ju viktigare om man vet att djuret inte tar skada.

6162
4720
Tropfrog:
Jag lärde mig för länge sedan att det inte finns uv beständigt plast. Det finns uv stabiliserad plast, men det betyder bara att det bryts ned långsammare.

Jag kan inte säga 100% att det är en sanning som fortfarande stämmer eller vilka ämnen som frigörs i processen. Men redan då fanns ju massor av terrarie och akvarieinredning av plast.

Jag tror att man kan känna sig hyfsat trygg med sånt som säljs för ändamålet, men aldrig helt 100. Det dyker hela tiden upp nya rön om material som ansetts standard i massor av år. Nu senast linoleum som jag såg många använda i terrarium förr.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild