Terrariehobbyn minskat?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
55
10
Terrariumhaha:

jag tycker det verkar som att terrariehobbyn minskat på senaste tiden.

jag har t.ex märkt att det är färre aktiva här på forumet (kan vara bara när jag är aktiv men tror inte det) och att de flesta om varit medlemmar länge inte varit aktiva på flera år.

Jag skulle också säga att det startas lite färre trådar här på forumet Än vad det gjorde för kanske 1-2 år sedan (kan också bara vara jag).

det känns också som det är ganska tyst här på forumet ibland men det kan ju vara temporärt för jag gillar att läsa alla trådar som startas mer än att starta/skriva trådar men om ingen startar några så blir det inget att läsa. 

en annan sak är att det senaste skötselrådet laddades upp för typ ett år sedan (kanske är min tidsuppfattning som är fel) men kommer det några nya skötselråd Anders?

En till sak är att t.ex herpes choise stängt, det var ju en bra butik.

sista saken nu det kommer inga artiklar på denna sida heller.

Vad kan det bero på att färre är aktiva tror ni?

kan ju också bara vara jag som tycker såhär.

6157
4715
Tropfrog:
Det är nog svårt att bedöma hur terrarehobbyn utvecklats baserat på forumaktivitet. De senaste 10 åren har forumdöden härjat inom alla områden. De flesta har lämnat för Facebook eller ännu mer snuttifierade plattformar.

Visserligen kursade herpes choise, men det var nog bara av naturlig konkurrens. Idag finns det andra bra affärer som tagit dess plats.

Om man istället bedömer hobbyn utifrån besökare på mässor så skulle jag nog våga säga att besökarantalen ökat konstant de senaste 10 åren. Det tyder ju på att hobbyn frodas.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
55
10
Terrariumhaha:
Aha det kan ju vara därför jag tänkte så för att jag kollar just denna sida mycket och har inte t.ex Facebook.

det kanske var forumdöden jag tänkte på
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild