Nybörjare behöver några råd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Chariot:
Jag är total nybörjare och behöver lite råd.
Jag planerar att skaffa antingen en Chaco golden knee eller Arizona blond som min allra första fågelspindel .
Jag har skaffat en rejäl plastlåda på 30×30×30 centimeter med klick på lock och låsarmar men den har inga hål så jag måste borra dem, hur stora ska dom vara för bästa ventilation och för att inte Spindeln ska skada sig?
I min lägenhet varierar temperaturen från 21 grader på vintern till 27 grader på sommaren kan det bli 30 om det är en värmebölja, är de temperaturerna ok för dessa spindlar?
Vilket är det bästa underlaget för dessa arter om jag förstått rätt så är dom hemmahörande I halv öken?
Är det något speciellt jag måste tänka på innan jag får min Spider?

38
41
Nickesnoken:
Sand brukar man undvika som bottenmaterial, det är bättre med ogödslad jord, coco husk eller plantation soil. Jag har gjort egna blandningar där jag tillsatt vitmossa. Diverse löv har jag också. Det finns färdiga bottensubstrat för tarantlar men de är ganska dyra oftast. En bit korkbark som man gräver ett litet gömsle under brukar vara uppskattat. De flesta tarantlar brukar rekommenderas en temp på 21-28 grader och att det går upp i 30 grader enstaka gånger lär inte vara någon större fara.. Se till så det finns vatten i vattenskålen. Vid ömsning kan du tillsätta mer fukt med hjälp av en sprayflaska. Hålen hade jag gjort 3-5mm stora i ovankant på lådan varvet runt, lödkolv funkar oftast bättre än borr då viss plast har en tendens att spricka.  Borrar du så tejpa helst först där du ska borra och låt borren jobba, tryck inte. 

787
419
Johnexotics:
Hej! Skulle rekommendera du skaffa dig ett terrarium. Blir roligare hålla djur :).  För mina fågelspindlar har jag oftas blandning med torv/jord sandlådsand. Slänger i lite löv.  Du behöver inte.oroa dig för värmen  till finns nog med substrat så dom kan gräva ner sig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild