Pets AB Karlstad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

26
29
Jagad:
Tjenare gott folk, Söker lite åsikter om Pets Ab i Karlstad. Hört blandat om detta stället och deras personal. Dålig skötsel, Djurplågeri osv är sådant jag fått höra. Någon som vill flika in med något....

Medlem i SHF
87
67
do_it:
Jag tror det bästa är att skapa sig egen uppfattning då det sprids lätt mkt skit tyvärr, har du nära så åk dit o kolla läget..

9
3
tovajobark:

Hej! Jag har varit där väldigt mycket och har inte sett någon djurbutik som haft så fint hos djuren med berikningar. Vad för djurplågeri skulle det vara? 

personalen är också väldigt tillmötesgående så det är bara att fråga eller ge råd om man funderar. 


26
29
Jagad:
Inte konstigt du skriver det kanske med tanke på att du jobbar där samt var butikschef sist jag var inne där? Du är medveten att en av dina anställda är dömd för djurplågeri efter att ha lämnat massa djur utan tillsyn tills dom till sist frysta ihjäl?
Även medveten om att eran Kamelont hade så fruktansvärt fel klimat så den till sist blev kolsvart och dog? Finns dokumenterat av flera personer. 
Hörde även av en som jobbar som kontrollant åt länsstyrelsen för ett tag sedan att ni fått nedslag på reptilera då det var helt fel förhållanden. 
Även djuren ni hade/har inne så som Tegu, Leguaner och större ormarna försöker ju även du sälja privat på din TD sida. 

26
29
Jagad:
Kollade även din profil, Annonserna för Pets ABs djur ligger fortfarande kvar på din sida. Bilderna är även tagna inne på pets men tagna ur sånna vinklar att man endast känner igen det om man varit där  ;)

1
5
frejsanfj:
Dålig skötsel av djur, har ocå hört att anställd personal är tidigare dömd för djurplågeri, om det är sant är man ju helt jävla slut i huvudet som anställer en sådan person i en djuraffär. En sköldpadda där inne hade gammal mat och värmelampan var inte på, en kragagam som ser skabbig ut antar pga dålig skötsel, döda fiskar och grodor i akvarium, övermatade fiskar och smutsiga akvarium, såg fiskar som ruttnade bort levande... finns mer på denna lista. Komiskt att butikschefen ger egna recentiorer ...

26
29
Jagad:
tovajobark skrev:
Hej! Jag har varit där väldigt mycket och har inte sett någon djurbutik som haft så fint hos djuren med berikningar. Vad för djurplågeri skulle det vara? 

personalen är också väldigt tillmötesgående så det är bara att fråga eller ge råd om man funderar. 



Suddar ut din profilbild samt efternamn då jag inte tycker man ska hänga ut folk med sådant, Men jag menat detta är från din Facebook sida.

9
3
tovajobark:

Jagad skrev:
Inte konstigt du skriver det kanske med tanke på att du jobbar där samt var butikschef sist jag var inne där? Du är medveten att en av dina anställda är dömd för djurplågeri efter att ha lämnat massa djur utan tillsyn tills dom till sist frysta ihjäl?
Även medveten om att eran Kamelont hade så fruktansvärt fel klimat så den till sist blev kolsvart och dog? Finns dokumenterat av flera personer. 
Hörde även av en som jobbar som kontrollant åt länsstyrelsen för ett tag sedan att ni fått nedslag på reptilera då det var helt fel förhållanden. 
Även djuren ni hade/har inne så som Tegu, Leguaner och större ormarna försöker ju även du sälja privat på din TD sida. 



Vi har ingen kameleont som dött. 
Jag har inte jobbar där när denna tråd LAS ut. Jag började nu i januari.  Så jag kan tyvärr inte svara på hur det var 2022 Dec. Nu är jag ansvarig vid reptilerna och jag kan lova er att det sköts noga. 

Vem är det i personalen menar du som är dömd ? Vad jag vet är det också en falsk anklagelse. 

mvh Tova 


9
3
tovajobark:

Jagad skrev:


Suddar ut din profilbild samt efternamn då jag inte tycker man ska hänga ut folk med sådant, Men jag menat detta är från din Facebook sida.


jag slutade jobba där i början av 2022 och sedan började jag igen nu 2023. Jag är INTE butikschef.
Jag har heller ALDRIG sagt att jag säljer privat utan det är pets djur som ligger ute. Som man får information om vid intresse. 


5087
3854
Tropfrog:
tovajobark skrev:



Vi har ingen kameleont som dött. 
Jag har inte jobbar där när denna tråd LAS ut. Jag började nu i januari.  Så jag kan tyvärr inte svara på hur det var 2022 Dec. Nu är jag ansvarig vid reptilerna och jag kan lova er att det sköts noga. 

 

Vem är det i personalen menar du som är dömd ? Vad jag vet är det också en falsk anklagelse. 

mvh Tova 



Så du jobbade alltså där och var reptilansvarig när du la in ett inlägg i denna tråd om att det är en fantastiskt bra butik?

Jag vet inte något om butiken i fråga. Men kan bara konstatera att det är mycket dåligt omdöme art göra smygreklam på det sättet utan att berätta att man har egen koppling till butiken.

Jag föreslår att du lämnar den här tråden och arbetar med att få upp butikens rykte i butiken. Huruvida det lyckas eller inte kan vi ju diskuteras här utan anställdas, chefers eller ägares inblandning.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild