Rädda trä från medel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

169
38
Maaajaa:

Så jag har åstadkommit något onödigt.. Innan någon ger sig på mig så är jag väl medveten om att det inte var ett bra val.
Jag fick alltså en massa begagnade skäggisprylar som skålar, grenar, kork, osv. från en person vars skäggis dött. Tillbehören är tänkt till min lilla dam här hemma. 

Tanken var bara att skrubba dessa tillbehör med hett vatten, men efter lukten av urin så funderade jag på om tvål skulle vara användbart. Tillbehören fick alltså vila några timmar i ett tvål-vatten-bad på ytan. Dum som jag är så sträckte jag mig efter en annan flaska.. Där någonstans insåg jag att jag var för naiv i situationen. Flaskan innehöll ett starkt medel som jag grovt borstade på ytan, sedan sköljdes allt av för sig. 

Bara den starka lukten gav mig aningen om att detta inte var en sådan bra idé och allt trä har under igårkväll fått "dränkas" samt 2 byten av vatten. Idag har ännu ett byte skett samt att de för tillfället ligger och torkar utomhus för att sedan få ta sig ett dopp återigen. 
Nej, skäggisar lever inte i en steril miljö. Ångrar jag mig? JAA!

Detta är nog uppenbart ett nej för många, går det att rädda?
Jag fick rådet av en bekant att (som jag redan gjort) lägga det utomhus, låta torka, sedan luktchecka. Vad jag känt på vissa ännu så luktar det inte mycket, men det håller fortfarande på att torka för den delen.

Klantigt det vet jag! Tacksam för svar!
Mvh Maja!!


5096
3866
Tropfrog:
Utan att veta vilket "medel" du tappat i är det omöjligt att svara på.

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
Tropfrog skrev:
Utan att veta vilket "medel" du tappat i är det omöjligt att svara på.


Mvh
Magnus 

För att förtydliga så skrubbade jag endast på medlet, däremot så låg trätillbehören i ett tvåblad innan.

Mvh Maja!

302
254
Bowery:
www.watski.se/tec7-hp-clean-1l-11ozE?artnr=200659&gclid=CjwKCAjwk_WVBhBZEiwAUHQCmQjU36pFTfzyEG8Dzg9kuJOq0h1hr9gxM2v9LwaEzIZ2zYuGNsbDIhoCbEoQAvD_BwE

Vad jag kan läsa mig till rekommenderas till och med denna produkt till bla djurindustrin? Att du då har gjort ett fatalt misstag har jag svårt att tro. Skulle helt ärligt tro att denna TEC7 produkt på det sätt du använt den är 100% ofarligt för ditt/dina djur

169
38
Maaajaa:

Bowery skrev:
www.watski.se/tec7-hp-clean-1l-11ozE?artnr=200659&gclid=CjwKCAjwk_WVBhBZEiwAUHQCmQjU36pFTfzyEG8Dzg9kuJOq0h1hr9gxM2v9LwaEzIZ2zYuGNsbDIhoCbEoQAvD_BwE

Vad jag kan läsa mig till rekommenderas till och med denna produkt till bla djurindustrin? Att du då har gjort ett fatalt misstag har jag svårt att tro. Skulle helt ärligt tro att denna TEC7 produkt på det sätt du använt den är 100% ofarligt för ditt/dina djur

Vilken lättnad att någon med viss säkerhet(?) kan yttra sig om annat, då jag endast fått höra att man inte ska "hålla på med kemikalier". Förståss så ska man självklart inte göra det, men just reaktionerna här hemma har väl inte varit positivt. Sen vet man ju aldrig. 
För tillfället så ligger de utomhus över natten. Tänkte tappa upp et badkar till de olika träslagen imorgon och återkomma. 

Dock slog det mig något mitt i hysteriet. Är dessa lämpliga till ett Bioaktivt? Om jag någon gång återanvänder dessa till ett Bioaktivt projekt, håller det för faunan eller först och främst min skäggis? Tänker som så exempelt näringskedjan (blad>larv>liten fågel>hök) Kanske inte det bästa exemplet, but you get it?

Mvh Maja!

 


5096
3866
Tropfrog:
Såhär skriver kemisamfundet på sin hemsida:

Allt, från vatten och vetemjöl till din egen kropp, består av just kemikalier. Så undvik att använda ordet kemikalier som ett samlingsbegrepp för saker som är giftiga eller farliga

Kanske något att ta upp med dina föräldrar?

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
Tropfrog skrev:
Såhär skriver kemisamfundet på sin hemsida:

Allt, från vatten och vetemjöl till din egen kropp, består av just kemikalier. Så undvik att använda ordet kemikalier som ett samlingsbegrepp för saker som är giftiga eller farliga

Kanske något att ta upp med dina föräldrar?

Mvh
Magnus 

Mycket riktigt är det så! För hastigt och klumpigt beskrivet av mig helt enkelt. Ber om ursäkt

Mvh Maja!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild