Gråsuggor & hoppstjärtar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Davidp:
Hej!
Har en ögonfransgecko och har skaffat bioaktivt terrarium för cirka två-tre veckor sedan, och jag undrar om det finns något bra sätt att kolla så att de gråsuggor och hoppstjärtar jag har i terrariet lever och är friska?
Jag har kollat på kvällarna under löv, samt grävt runt lite i bottensubtratet men ser dom inte överhuvudtaget.
Borde man bli orolig eller är detta normalt?

55
9
Degus:
Davidp skrev:
Hej!
Har en ögonfransgecko och har skaffat bioaktivt terrarium för cirka två-tre veckor sedan, och jag undrar om det finns något bra sätt att kolla så att de gråsuggor och hoppstjärtar jag har i terrariet lever och är friska?
Jag har kollat på kvällarna under löv, samt grävt runt lite i bottensubtratet men ser dom inte överhuvudtaget.
Borde man bli orolig eller är detta normalt?

Lägg in mat som de gillar. 
Jag brukar lägga mat och malda äggskal i framkanten av terrariet, mot glaset. Då ser jag både de på ytan och de som lever i jorden. På kvällen/natten främst.

9
0
Davidp:
Degus skrev:

Lägg in mat som de gillar. 
Jag brukar lägga mat och malda äggskal i framkanten av terrariet, mot glaset. Då ser jag både de på ytan och de som lever i jorden. På kvällen/natten främst.

Okej, tack för svar! Har du några tips på mat eller liknande? Vill inte att ödlan ska få i sig nått han inte borde heller!
Malda äggskal ska jag absolut testa!

55
9
Degus:
Davidp skrev:

Okej, tack för svar! Har du några tips på mat eller liknande? Vill inte att ödlan ska få i sig nått han inte borde heller!
Malda äggskal ska jag absolut testa!

Jag matar med lite allt möjligt. Fruktbart, riskorn under en rot, så att inte mina snäckor kommer åt dem, lite köttfärs, torkade mjlömask. Det godaste de vet är uppblött kaninpellets. 
Jag har många och jag ger dem verkligen lite av allt, så att de ska må så bra som möjligt. Gammal mat äts snabbt upp av dem och hoppstjärtarna. 

9
0
Davidp:
Degus skrev:

Jag matar med lite allt möjligt. Fruktbart, riskorn under en rot, så att inte mina snäckor kommer åt dem, lite köttfärs, torkade mjlömask. Det godaste de vet är uppblött kaninpellets. 
Jag har många och jag ger dem verkligen lite av allt, så att de ska må så bra som möjligt. Gammal mat äts snabbt upp av dem och hoppstjärtarna. 

Okej, så du lägger bara in t.ex vanliga riskorn till dom?

55
9
Degus:
Davidp skrev:

Okej, så du lägger bara in t.ex vanliga riskorn till dom?

Ja, under något, så att inte ödlor eller snäckor når dem. De blir mjuka och sen älskar hopptjärtarna dem.
Torrjäst har jag även hällt lite i ett hörn i jorden, vid glaset. O kså mycket gott för dem.
Men som sagt, jag har så många nu att jag kan erbjuda dem riktigt mycket och varierad mat och allt blir äter på ett par dagar. Det gör inget om det bildas lite vitt mögel, det är bara ännu godare för dem då. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild