Vart kan jag köpa pacman?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
4
Johan154:
Sökt med ljus och lykta, funnit några enstaka ställen som har dom men ganska klent utbud, någon som har tips vart man kan köpa eller beställa dom i Sverige eller Europa?

17
7
timtintin:
.... 

302
254
Bowery:
Var inne på herpers choise hemsida för ett par timmar sedan, såg väl åtminstone 2 om jag inte minns fel,för dryga laxen :)

67
39
Tonyikalmar:
Imazo har den på sin lista i två olika färger (grön och albino) för 1112 kr. Så lokala djuraffärer kan alltid hämta hem om man ber dom. Kan vara värt och veta om de är långt till andra djur som man hittar på annons. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Värt att förtydliga för eventuella nybörjare att imazo och djuraffärer som tar in djur därifrån åtminstone inte enligt mig är stället man vill stötta genom att köpa ifrån. I så fall hade jag hellre köpt från Herpers Choise, om du nu bor nära eller de kan ta med till någon mässa. Jag har tolkat det som att några mässor börjar köra igång i november, kolla i avdelningen "Mässor" och se om det är någon nära dig.

Jag rekommenderar att lägga ut en köpesannons i "Köp & sälj". 

8
4
Johan154:
Tack för svar! Jag har också kollat in Herpers Choise och lutar nog åt att köpa där. Ska kolla in mässor också och ta en funderare på om jag ska lägga in under "Köp & Sälj", bra tips. Trist att det verkar finnas så lite i Sverige och i Europa, kollar man i USA så finns det ett enormt utbud.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Johan154 skrev:
Tack för svar! Jag har också kollat in Herpers Choise och lutar nog åt att köpa där. Ska kolla in mässor också och ta en funderare på om jag ska lägga in under "Köp & Sälj", bra tips. Trist att det verkar finnas så lite i Sverige och i Europa, kollar man i USA så finns det ett enormt utbud.

I USA finns det företag som erbjuder att skicka levande ryggradsdjur som tjänst. Då hanteras paketen varsamt och djuren är framme över en natt. I Sverige finns det tyvärr ingen marknad som är stor nog för det skulle fungera. Det finns många spindlar och andra ryggradslösa djur klarar av den vanliga postens hantering utan problem men tyvärr är det inte fallet med amfibier och reptiler. Så här får vi ofta vara beredda att själva åka en bit för rätt djur om man inte råkar bo i någon av de stora städerna.

8
4
Johan154:
EmanuelKarl skrev:

I USA finns det företag som erbjuder att skicka levande ryggradsdjur som tjänst. Då hanteras paketen varsamt och djuren är framme över en natt. I Sverige finns det tyvärr ingen marknad som är stor nog för det skulle fungera. Det finns många spindlar och andra ryggradslösa djur klarar av den vanliga postens hantering utan problem men tyvärr är det inte fallet med amfibier och reptiler. Så här får vi ofta vara beredda att själva åka en bit för rätt djur om man inte råkar bo i någon av de stora städerna.


Ok, tack! Det förklarar saken, då blir ju markanden mycket mindre, eftersom det inte går att skicka, tråkigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild