Sköldpadda ålder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
jorgenbaja:
Hej! Jag har gått och funderat över att köpa någon form av sköldpadda i framtiden (har kollat mest på grekisk landsköldpadda och rödfotad sköldpadda) men jag är orolig över hur gammla dom blir. Jag undrar hur ni andra som har sköldpaddor tänker över hur ni ska göra om ni inte kan ta hand om dom längre (dom kan ju leva i 80-100 år vad jag har hört!) är det omplacering som gäller? Är det svårt att hitta någon som vill ta över sköldpaddan eller är det många som vill det? Vill inte skaffa någon utan att veta att den kommer kunna leva ett så bra och långt liv som möjligt, men samtidigt går det inte att planera flera decennier framåt i livet. Hur tänker ni? 

226
223
Formula76:
Mina sköldpaddor kommer förhoppningsvis leva längre än mig, och jag kommer ha kvar dom så länge jag kan.
Men när den dagen kommer får man väl försöka hitta nån som kan ta hand om dom.

Men som du ser på Blocket så är där fullt av "begagnade" sköldpaddor som folk försöker bli av med. De vanliga arterna är tämligen iskalla att bli av med.

592
551
Redfoot:
Ingen vet hur länge en fångenskapsfödd sköldpadda lever i förhållande till vildfödda sköldpaddor, däremot kan man anta att det förmodligen blir ett kortare liv beroende på felaktig/ ensidig  föda samt felaktig dvala för att nu nämna några parametrar.
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild