Städning för dubiafarm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Sneakycameleons:
Hej, jag har nyligen startar en koloni av dubia kackerlackor för min ödla. Jag har märk att de börja komma mycket bajs och så i den och undrar hur jag ska göra för att städa bort det? Man kan ju inte direkt hand plocka bort alla kackerlackor.

1228
464
leedragon:
Sneakycameleons skrev:
Hej, jag har nyligen startar en koloni av dubia kackerlackor för min ödla. Jag har märk att de börja komma mycket bajs och så i den och undrar hur jag ska göra för att städa bort det? Man kan ju inte direkt hand plocka bort alla kackerlackor.

 ha två kontainer, du har förmodligen äggkartong i de lyft de med kackelakor och allt till den andra låda, när den första låda är tomt  rensa rent den.

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Sneakycameleons skrev:
Hej, jag har nyligen startar en koloni av dubia kackerlackor för min ödla. Jag har märk att de börja komma mycket bajs och så i den och undrar hur jag ska göra för att städa bort det? Man kan ju inte direkt hand plocka bort alla kackerlackor.


 

Använder mig av flera hinkar som jag borrat hål i olika storlekar . på det sättet får du vuxna x large i övre hinken och medium small i dom andra hinkarna. Men kan va svårt att sortera ut nyfödda nympher ur bajset så bara göra sitt bästa och få bort det mesta. Nympherna äter först sin äggsäck och  sen bajset så gör inte så mycket att det finns kvar lite avföring :) 

 

Med vänlig hälsning / Dan


7
0
Dragonphenix:
Kapar tråden lite. Skulle ni ha ca 100 Dubia (odling) i en större burk eller dela upp?

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Dragonphenix skrev:
Kapar tråden lite. Skulle ni ha ca 100 Dubia (odling) i en större burk eller dela upp?


Jag har nog ett par tusen individer i min låda :) antalet bestämmer du själv efter utrymmet osv. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild