Sundsvalls terrariemässa STM

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

100
165
AllanRiis:
Den danska regeringen och hälsomyndigheterna har inte varit medvetna om hur snabbt covid 19 sprider sig, de ber om ursäkt varje dag för alla fel som begåtts, covid 19 sprider sig snabbare än väntat med många dödsfall som ett resultat här i Danmark.
Ta väl hand om er själva, regeringarna säger vad som helst för att inte orsaka panik bland folket.
Håll dig borta från mässor och andra sociala sammankomster.
Använd masker och handskar när du handlar, och använd handsprit på händerna när du tar hem till familjen.

Mvh
Allan

4
17
Malmo_balls:
Besök inte offentliga toaletter. Tvätta händerna oavbrutet. Blanda tex T-sprit och tvål i en liten flaska du har i fickan. (om det finns) Torka inte av den lilla tvål som finns kvar på händerna.

Ni måste inse att dagens politiker inte ens klarar av att skaffa fram tvål och skyddsutrustning till sjukvårdspersonal. I Malmö tar man emot gåvor från allmänheten. STANNA HEMMA. Hjälp varandra.

Donerad handsprit och masker välkommen hårdvaluta på skånska sjukhus
www.sydsvenskan.se/2020-03-28/donerad-handsprit-och-masker-valkommen-hardvaluta-pa-skanska

Köp skyddsmateriel på nätet och posta direkt till "En läkare på Akutmottagningen i en stad, Sweden." så byråkraterna inte lägger rabarber på dem och skall utreda. Har du överbliven spolarvätska? T-sprit? Klorin?

Skyddsmateriel tar slut på sjukhusen och särskilda boenden redan NU. - Helt otroligt.
www.sydsvenskan.se/2020-03-28/handsprit-och-forkladen-pa-lunds-sarskilda-boenden-racker

5092
3863
Tropfrog:
Regeringen har beslutat att förbjuda sociala sammankomster över 50 personer. Förbudet gäller från och med söndag. Sundsvalls terrariemässa tänker ändå genomföra mässan idag, för att förbudet inte gäller idag. Oansvarigt!

Mvh
Magnus 

4
17
Malmo_balls:
Tropfrog skrev:
Regeringen har beslutat att förbjuda sociala sammankomster över 50 personer. Förbudet gäller från och med söndag. Sundsvalls terrariemässa tänker ändå genomföra mässan idag, för att förbudet inte gäller idag. Oansvarigt!

Mvh
Magnus 



Och alla delar samma toalett. Jag hoppas de luftsanerar den efter sig.

2
4
Moube:
Tropfrog skrev:
Regeringen har beslutat att förbjuda sociala sammankomster över 50 personer. Förbudet gäller från och med söndag. Sundsvalls terrariemässa tänker ändå genomföra mässan idag, för att förbudet inte gäller idag. Oansvarigt!

Mvh
Magnus 


Jag tycker de gör rätt i att ändå hålla i mässan.
De har haft mängder som skrivit & bönat att mässan ska genomföras. Likväl har de haft mängder som skriver som dig, att det är oansvarigt. 
Absoluta majoriteten som åker till mässan åker för att de behöver foder eller andra förnödenheter. 
I år är lokalen massiv, det finns massvis av plats att röra sig på. Se det inte som en mässa, se det som en pop-up butik likt Arken Zoo. Vidare är det handsprit placerat överallt i lokalen.

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

Och likväl kommer folk som borde stanna hemma åka dit. Garanterat utan minsta tvekan, och därmed är cirkusen igång på nytt. Idag är COVID situationen i Sverige mer likt en bedömningssport än något annat. Tiden kommer utvisa om individens ansvar var rätt strategi eller en fullständig nedlåsning av samhället skulle varit bättre. 

Samtidigt ska vi inte vara så snabba att klanka ner på mässbesökare. Jag sitter i bilen på parkering på köpcenter i Svågertorp, så jag är inte bättre. Har både varit på IKEA, Netonnet och Elgiganten. Det enda jag kan göra är att förlita mig på att hygienreglerna följs av alla och att de som bör stanna hemma gör så, vilket mitt undermedvetna vet att folk inte gör, tyvärr. 


Det är helg, sol och löning. Varenda snorig jävel är garanterat ute idag.


Mvh
Niklas


Medlem i SHF
192
361
Thinning:
Hur gick mässan? Hur många besökare kom det? Fungerade det med avstånd mellan utställare och besökare? Vi vill ju gärna se bilder också.

Mvh. Björn

3
11
Shah:
Thinning skrev:
Hur gick mässan? Hur många besökare kom det? Fungerade det med avstånd mellan utställare och besökare? Vi vill ju gärna se bilder också.

Mvh. Björn


Alla inblandade har nog ett motto:
"Det som sker på coronamässan stannar på coronamässan".
(Vilket man verkligen får hoppas på) 

9
8
zimba509:

Thinning skrev:
Hur gick mässan? Hur många besökare kom det? Fungerade det med avstånd mellan utställare och besökare? Vi vill ju gärna se bilder också.

Mvh. Björn


Åkte dit, var väl inge överdrivet med folk skule jag påstå alls.

Borden var väldigt isär placerade. Gick ej runt som nån paparazzi, så nå foton har inte jag iaf.

Vissa gick runt med halsduk runt ansiktet vissa gjorde de inte. Precis som överallt annat, Inget värre. Mindre corona risk på mässan än att åka på ica.


Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Jag har nu följt tråden och vill gärna reda ut några frågetecken :

Ja, det kom ett förbud mot folksamlingar under fredag eftermiddag, ett förbud som skulle börja gälla from Söndagen den 29/3. När beslutet kom var vi i lokalen, 2 av säljarna var redan på plats och en tredje var på väg.
Vi diskuterade mycket fram och tillbaka, om huruvida vi skulle ställa in eller ha öppet. Vi beslöt att hålla öppet, just med tanke på de som behövde handla till sina djur. Vi har fått väldigt mycket kritik, vilket vi faktiskt förstår oavsett vad folk säger. 3 av säljarna droppade av, vilket också är fullt förståeligt med tanke på omständigheterna.

Vi hade, under de fem timmar vi hade öppet , totalt 136 besökare. De som kom till mässan var de som behövde handla åt sina djur, det var ett ytterst fåtal, kanske 10-12 pers som kom för att bara titta på vad som fanns.

Vi hade handsprit, som användes flitigt, utställd över hela lokalen. Vi gick runt ständigt och torkade av "ta ytor" med sprit. Lokalen är på nästan 1000 kvm, det förekom ingen trängsel överhuvudtaget. Och jag är grymt imponerad av bårde säljare och besökare på mässan. De personer som tydligt låg i riskgrupp släpptes fram till borden och övriga som var där backade undan och lät dem få handla i lugn och ro.

ALLA som var inne i lokalen tog sitt ansvar, de höll bra avstånd mellan varandra, var det mer än 5 personer vid ett bord, då gick de vidare till nästa. Vi hade passager mellan säljarna på minst 10 meter, säljarna satt dessutom avgränsade i egna utrymmen.

Det var aldrig någon trängsel vid in och utgång. Även inne i lokalen var det breda passager (ca.2,5 meter) och tomma utrymmen, just för att folk inte skulle behöva trängas.

Vi tog en risk genom att hålla öppet, ja absolut, men trots detta, så känner vi att vi tog helt rätt beslut. Framförallt för besökare och säljare. 90% av besökarna som kom, handlade till djuren, många gick in och hämtade/handlade det de skulle sen gick de ut igen. Det var en del som också bara skulle hämta eller leverera djur. De var bara in och vände. Några passade på att hamstra  mat till djuren, när de ändå var inne.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild