Hur många gånger har du blivit biten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

126
6
AjPaj:

Som salamanderägare blir jag biten hela tiden, mer gulliga och ofarliga bett finns inte. Fick mitt första ormbett här om dagen dock, av min ettåriga kungspyton. Gjorde inte ont, mest chockad. Men visst blir man mindre rädd efter det, när man vet hur det känns och vad man gjorde för att "förtjäna" det.


131
8
stumpwen:

ingo: tänkte speciellt efter spindeln.. ja mena deras tänder är ju ofta ganska grova väl? 


181
110
Stina:

Mmmm blev biten av en Baroni ( argentinska busksnoken). Hade tvättat händerna efter att ha hållit i maten, tydligen inte tillräckligt. Pang sade det. NU har de microsmå tandliknande saker så märken blev det men knappt blodvite. Allt gick bra ingen reaktion. Hade varit mindre kul om man kommit åt deras "gifttand" som sitter långt bak.

Blivit biten av ögonfransgeckos några ggr när de missat maten man hållit i o bitit i fngret istället. MKT snabbt inser de att det där var inte mat o släpper...........


19
0
Ingo:

Det var ingen spindel, det var en Crotalus atrox..Västlig diamantskallerorm!


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ingo var det torrbett? Antar att deras gift kan vara rätt så potent?


Medlem i SHF
274
341
Jubari:

Haft reptiler i 15 år, bara blivit biten fåtal gånger. Av leopardgecko, kameleonter ett gäng juvenila ormar samt en palpebrosus som kändes fint :)


232
94
anamidnatt:

Majsormen vi har är en liten fegis än, han hugger en gärna när man kommer för nära. Så här blir det handskar! Tror inte han kommer vara så svårtämjad dock.

Jag har även blivit torrbiten av huggorm en gång. Trodde först jag stack mig rejält på någon taggbuske. Men av märkena att döma när jag kom hem så vara det garanterat ormbett.

Den enda gången något djur faktiskt bitit mig och det varit obehagligt var av en hund som hade flippat ut, tänderna grävde sig ner igenom halva min hand. Ush det var inte kul kan jag säga.


Medlem i SHF
537
749
Patch:

Hållit på med reptiler i snart 20 år och de har ju självklart blivit några bett genom åren...

Leguanbett: I handflatan (ärr fortfarande) samt pekfingret så nageln gick åt helvete

Tigerpytonbett: orm ca 2,5 meter har en tand kvar i tumleden

Bandvaransbett: tog i handen och blödde i nästan ett dygn trots att de egentligen va ett snällt bett

Bett från övriga reptiler: Kungspyton, kungsboa, V.auffenbergii, anakonda, vattenagam, skäggagam, leopardgecko och säkert ett gäng som jag inte ens minns längre

Inget bett har vart allvarligt och i och med det självklart inge giftigt :D


273
3
117:

1 gång - markboa, detta hände förra året


131
8
stumpwen:

Patch: tigerpyton?? måste ha känts! du planerar inte att ta ut tanden?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild