Måste byta bottenströ

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
AkiJo0325:
Jag har haft vanligt tropiskt bark från exoterra ett tag nu åt mina kungspython men jag orkar inte av med att bitar av barken fastnar i deras munnar när jag matar dem så jag har bestämt mig för att pröva nytt. 


Deras förra ägare sa att hon använde kokos till dem men jag kan inte minnas om det var kokosmull eller vanligt kokos.

Några förslag?

206
224
Danne72:
tina råttorna i rumstemeratur och inte i varmt vatten så slipper du att det fastnar massa bitar på foderdjuren, eller mata dom utanför terrariet i en stor plastlåda t.ex

3
1
AkiJo0325:
Danne72 skrev:
tina råttorna i rumstemeratur och inte i varmt vatten så slipper du att det fastnar massa bitar på foderdjuren, eller mata dom utanför terrariet i en sto[quote=Danne72]tina råttorna i rumstemeratur och inte i varmt vatten så slipper du att det fastnar massa bitar på foderdjuren, eller mata dom utanför terrariet i en stor plastlåda t.ex


Ah, okej men blir det inte problem sen när jag ska flytta tillbaka dem från lådan? Eller ska man låta dem vara där tills de har smält maten helt?

206
224
Danne72:
det är bara att flytta tillbaka ormen när den ätit
, inga problem, har själv gjort så med alla mina ormar i flera år.
AkiJo0325 skrev:


Ah, okej men blir det inte problem sen när jag ska flytta tillbaka dem från lådan? Eller ska man låta dem vara där tills de har smält maten helt?

3
1
AkiJo0325:
Danne72 skrev:
det är bara att flytta tillbaka ormen när den ätit
, inga problem, har själv gjort så med alla mina ormar i flera år.


Okej, tack!

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Annars gör ju inte enstaka barkbitar i mun eller mage ingenting :-) 
Mina ormar sväljer ofta bottensubstrat och gjort sen minst tjugo år tillbaka. Dom lever ska jag kanske tillägga :-D 

Djur som smälter klövar, horn och hela bytesdjur brukar enkelt kunna svälja en barkbit. 

Att flytta ormar med stor matrespons kan vara både knepigt och onödigt farligt, mata i det trygga terrariet är mitt bästa råd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild