Tak som smält pga värmelampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
simpusa:
Hej på er, har stött på fenomenet, att över/underedet kan smälta pga överhettade värmekällor lite här och var i forumet. Men min fråga har inte dykt upp än så hör mig för nu. 

Är denna stank/gas som uppstår vid hettan farlig för djuret och människan? Det är ju terrariret som har tagit den värsta smällen, någon som vet vad det är för plast i materialet?

Någon som varit med om liknanade erfarenheter?

Tacksam för svar, tack på förhand.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
simpusa skrev:
Hej på er, har stött på fenomenet, att över/underedet kan smälta pga överhettade värmekällor lite här och var i forumet. Men min fråga har inte dykt upp än så hör mig för nu. 

Är denna stank/gas som uppstår vid hettan farlig för djuret och människan? Det är ju terrariret som har tagit den värsta smällen, någon som vet vad det är för plast i materialet?

Någon som varit med om liknanade erfarenheter?

Tacksam för svar, tack på förhand.



All rök från brand är inte bra för hälsan.
Man ska absolut inte montera lampor på ett sådant sätt då det utgör en stor branrisk dessutom.

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
Med största sannolikhet så är plasten i de produkter vi köper gjorda i ABS. Lättformat, stryk- och temperaturtåligt. ABS avger dessvärre giftiga gaser när den väk smälter.

Om saker börjar smälta så har det anringen monterats fel lampa eller så är en annan värmekälla för nära inpå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild