Costa Rica-burken!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

2787
1251
EmanuelKarl:
Här är nog bästa bilden jag lyckats ta på någon av dessa på väldigt länge, de är framme mycket men så små att det är svårt att fånga dem på bild.

2787
1251
EmanuelKarl:
Idag såg jag amazonica-hanen med yngel på ryggen. Jag har inte en chans att hålla koll på all äggläggning därinne så jag låter dem sköta det själva (medveten om att det inte direkt ger maximal mängd avkomma), just amazonica är ingen äggmatare men lägger tydligen ofta fullt friska ägg i samma bromelior så något större chans att ynglen överlever än med vissa andra. Jag förväntar mig inte att det dyker upp smågrodor på ett tag men nu vet jag att de trivs och att det lär komma. Förhoppningsvis kan jag ha ett lite större antal, kanske 7-8 stycken, som härskar i trädtopparna

Förövrigt lyckades jag räkna in fyra Phyllobates vittatus för en vecka sedan, för första gången sedan typ första veckan de bodde där. Den fjärde var lite mindre än de andra, som den alltid varit, men såg pigg och frisk ut. De alla växer så det knakar, och spelar hela dagarna (de och mina leucomelas Guyana Banded i burken bredvid brukar trigga igång varandra hela tiden), supermysigt när man har distansundervisning halva veckan (tur att man kan stänga av mikrofonen). Amazonicornas läte är bland det trevligaste jag vet, särskilt i kombination med vittatus.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild