Costa Rica-burken!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

2688
1120
EmanuelKarl:
Första orkidén som blommar. Haraellan verkar också vara på väg.

Epidendrum/Nanodes porpax

2794
2068
Tropfrog:
Vackert! Jag har haft min porpax i ett år nu. Växer bra men har aldrig blommat.  Så liite avis :)

Mvh
Magnus  

2688
1120
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Vackert! Jag har haft min porpax i ett år nu. Växer bra men har aldrig blommat.  Så liite avis :)

Mvh
Magnus  

Denna sitter fastlimmat med siperlim på korkbark. regnsystemet är inte riktat på den det kommer en hel del på den och det sprayas ofta, så ytan på barken är nog liiite (ofta väldigt) fuktig, aldrig helt torr. Ingen mossa bland rötterna eller så. Faktiskt ganska skuggigt. Det kommer ljus men inte direkt stekt under det. Har en växtlampa med massa olika våglängder (och tyvärr olika färger) osv utöver , den är ganska gammal (haft den flera år) men tror faktiskt den har lite påverkan på hur mycket det växer.

Skulle jag gissa så är det hur fuktigt jag har det som påverkar, har för mig att ytan på dina korkgrenar ser mycket torrare ut och hinner torka ut mellan vattningarna.

2688
1120
EmanuelKarl:
Det har varit månader av tillväxt, fintrimmning och plantering. Men nu är jag äntligen där! Mina fyra vackra vittatus har flyttat in, och även om det kommer lite fler djur såsmåning om så är det väldigt kul att det äntligen är bebott av dessa fyra små som slipper sin lilla karantäns/uppväxtburk. 

Nu sätter jag mig tillbakalutad i min skrivbordsstol framför min terrarievägg och önskar er alla en trevlig helg!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild