Sköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Tropfrog skrev:


Jordbruksverkets tolkning var något annorlunda sist jag kollade med dem. Det kan dock ha ändrat sig, så bäst är nog att kolla med dem innan man börjar leta djur.

www.terrariedjur.se/forum/thread/5164

MVH
Magnus



Jag tog kontakt med dem när beslutet var taget/skulle tas, eftersom jag hade 2 Gulbukade då. Till mig sa de att om jag hade djuren redan innan förbudet kom, så fick jag ha kvar dem, men jag fick inte sälja dem eller på något vis skicka dem vidare till en ny ägare och definitivt inte avla på dem.

79
11
Linblo939:
Ok, men vilken vattensköldpadda rekommenderar ni, för jag hittar inte så mycket fakta om någon. Jag har läst  skötselråden på terariedjur, men jag vill hitta från olika källor.

Mvh Linus

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Linblo939 skrev:
Ok, men vilken vattensköldpadda rekommenderar ni, för jag hittar inte så mycket fakta om någon. Jag har läst  skötselråden på terariedjur, men jag vill hitta från olika källor.

Mvh Linus


Skulle du inte precis skaffa en skäggagam, leoperdgecko och en sallamander nyss? Du verkar svänga otroligt mycket i vad det är du ska skaffa. =P

 

Antar att du inte är över 18år?
Är dina föräldrar involverade i dina djurplaner?


79
11
Linblo939:
Hej, jag är 13 år. Jag vill ha skäggagam men minsta yta är ju 150 50 50 och det är inte jätte dyrt men om den blir över 51 cm så ska den ha 200 70 70 typ och det är jätte dyrt enligt mig, och när jag kollar hur mycket  terariet kostar så kommer det ta jätte långt tid att få ihop så mycket pengar, derför undrade jag över dem andra djuren. 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Linblo939 skrev:
Hej, jag är 13 år. Jag vill ha skäggagam men minsta yta är ju 150 50 50 och det är inte jätte dyrt men om den blir över 51 cm så ska den ha 200 70 70 typ och det är jätte dyrt enligt mig, och när jag kollar hur mycket  terariet kostar så kommer det ta jätte långt tid att få ihop så mycket pengar, derför undrade jag över dem andra djuren. 



Jag tror det är bättre att du pratar med dina föräldrar och får dem mer involverade.
Det är en sak att ha råd att köpa ett terrarium och själva djuret.
Den ska man dessutom ha råd att köpa utrustning som här där till i form av lampor osv.

Sen måste man också räkna med att djuret i fråga kan bli sjukt och kanske måste in till veterinären. Då måste man ha råd med det med.

Så se till att du får dina föräldrar mer involverade först istället innan du planerar allt för mycket.

79
11
Linblo939:
Ok, tack så mycket

5102
3878
Tropfrog:
Lizardqueen skrev:



Jag tog kontakt med dem när beslutet var taget/skulle tas, eftersom jag hade 2 Gulbukade då. Till mig sa de att om jag hade djuren redan innan förbudet kom, så fick jag ha kvar dem, men jag fick inte sälja dem eller på något vis skicka dem vidare till en ny ägare och definitivt inte avla på dem.


Om du läser i tråden jag länkade till så finns datum för förfrågan och de svar jag fått. Jag har inte en aning om när tidpunkten du hänvisar till är. Men du kan väl kolla upp och återkomma om det var före eller efter i tråden? Här känns det inte jätterelevant. TS kommer nog snart att ställa frågor om spindeldjur eller insekter i en annan tråd.

Mvh
Magnus

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Tropfrog skrev:


Om du läser i tråden jag länkade till så finns datum för förfrågan och de svar jag fått. Jag har inte en aning om när tidpunkten du hänvisar till är. Men du kan väl kolla upp och återkomma om det var före eller efter i tråden? Här känns det inte jätterelevant. TS kommer nog snart att ställa frågor om spindeldjur eller insekter i en annan tråd.

Mvh
Magnus



Datumen är jag inte säker på, men årtalet stämmer. Det var precis innan jag köpte min första Leopardgecko, och hon är tre år nu.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild