IMCages

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Någon som beställt från IMCages och är nöjda med dem? Leverans / betalning gick smidigt till? Kollade deras FB sida igår och ser rätt shysst ut. Tips på andra liknande som terrarier fraktar till Sverige mottages gärna också. Lägg gärna upp bilder på hur ni har det med era IMCages burkar :)

Mvh 

281
366
Cartaq:
Gjorde en större beställning i början utav denna veckan genom IMCages, fick svar idag att beställningen har påbörjats och att burkarna beräknas vara klara i slutet på nästa vecka. 
De är duktiga på engelska och lätta att föra samtal med, jag har betalat hälften i förväg genom banköverföring och resterande summa skulle betalas i samband med leverans. Tillval fanns med led, heatpanel m.m. 

Jag var extra krånglig som valde måttanpassade burkar i svart pvc, jag var även den första kunden som hittade på egna mått. Det tråkiga var att de enbart körde med 4mm glas, jag hade föredragit 6mm och gärna betalat en extra slant för rutorna.

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Skoj, håll mig gärna uppdaterad hur det går i tråden.. ser gärna bilder när du fått hem det =) jo allt verkar smidigt. Surrade lite med killen på PM igår i messenger.. ska nog dra iväg en större beställning jag med!

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Cartaq skrev:
Gjorde en större beställning i början utav denna veckan genom IMCages, fick svar idag att beställningen har påbörjats och att burkarna beräknas vara klara i slutet på nästa vecka. 
De är duktiga på engelska och lätta att föra samtal med, jag har betalat hälften i förväg genom banköverföring och resterande summa skulle betalas i samband med leverans. Tillval fanns med led, heatpanel m.m. 

Jag var extra krånglig som valde måttanpassade burkar i svart pvc, jag var även den första kunden som hittade på egna mått. Det tråkiga var att de enbart körde med 4mm glas, jag hade föredragit 6mm och gärna betalat en extra slant för rutorna.


Har du fått hem burkarna?? :)

281
366
Cartaq:
Jubari skrev:


Har du fått hem burkarna?? :)

Ursäkta sent svar

Burkarna anlände efter ca två veckor från beställningsdatum väl packeterat och utkört till dörren.
Terrarierna är utav god kvalite och något tyngre än herpteks motsvarighet i storlek. Glasen är väl slipade och allt är millimetriskt, över förväntningarna skulle jag säga. Något som jag gillar starkt är den vinklade utsågningen för ventilationen, man kan för övrigt själv bestämma vart den skall placeras. 
Jag har själv byggt en hel del terrarier innan och hakar lätt upp mig på småfel, något som är svårt att finna på dessa burkarna.
 
Jag valde att beställa ”tomma” terrarier utav den enkla anledningen att jag ville ha egen utrustning installerad istället med kommande styrsystem. IMCages erbjuder värmepaneler och ledbelysning för bra pris om man vill ha allt installerat på förhand. 

Jag sitter med paddan nu och kan inte ladda upp bilder härifrån, men skall försöka få upp dem under kvällen.

281
366
Cartaq:


378
340
Silvetaz:
Cartaq skrev:

*Bilder*


Det där var sjukt snyggt. Jag hade tänkt bygga eget inför ett framtida reptilrum men kör nog hellre på dessa skulle jag säga. 

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Snyggt. Hur breda är de där ventilationsskårorna/hålen? Funderar lite själv på terrarier från dem men vill inte att eventella ungar som föds kan sticka från burkarna genom ventilationsskårorna.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Riktigt snyggt, vågar man fråga vad det gick på med alla 4? 

281
366
Cartaq:
Daniel81 skrev:
Snyggt. Hur breda är de där ventilationsskårorna/hålen? Funderar lite själv på terrarier från dem men vill inte att eventella ungar som föds kan sticka från burkarna genom ventilationsskårorna.

Sitter på jobbet nu men har svårt att se ventilationen som något problem, men kollar detta när jag kommer hem.

ZDC skrev:
Riktigt snyggt, vågar man fråga vad det gick på med alla 4? 

Jag betalade 1980euro ink. frakt. Överföringen var banköverföring till utlandskonto.  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild