Borneo

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Hej,

Jag och min sambo går i tankarna att kanske besöka Borneo nästa år. Ett av problemen är dock att vi inte kan åka förrän i slutet på året, i december. Är det någon här som varit där under denna månad? Det ska tydligen vara mest regn under december och januari, vilket gör att vi funderar på andra resmål.

Är det värt att skjuta upp Borneo, och satsa på andra delar av Asien istället? (T.ex. Sri lanka och delar av Indonesien)

Bra kontakter i Indonesien och Borneo mottages gärna!


163
103
Melsson:
Hej, jag var sorong området (östra Indonesien) över nyår för två år sedan. Magisk resa. Vädret var ganska varierande. Ja det var en del målniga dagar men mestadels var det fint. Var bara där i en vecka dock. Kan rekommendera det stället jag åkte till: Misool Eco Resort. Det är mest ett dykställe för de som gillar det. Annars är sorong ett häftigt ställe om man bortser från malaria. Finns mycket coola reptiler där. 

273
148
Flosker:
www.terrariedjur.se/forum/thread/1028

Har varit på Borneo flertal gånger både vinter och sommar. I Kota Kinabalu regnade det mer på vintern. Bilderna i tråden är från Kushing tyckte jag det regnade mest hela tiden vare sig sommar eller vinter.

Mvh Micke

5061
3824
Tropfrog:
Ordet regnskog torde gen viss hänt :).

Jag har hängt mycket på sumatra. Där regnar det lite mer under den våta säsongen. Men det är oftast en rejäl regnskur om dagen och resten ganska så ok.

Mvh
Magnus 

273
209
AndreasB:
anders skrev:
Hej,

Jag och min sambo går i tankarna att kanske besöka Borneo nästa år. Ett av problemen är dock att vi inte kan åka förrän i slutet på året, i december. Är det någon här som varit där under denna månad? Det ska tydligen vara mest regn under december och januari, vilket gör att vi funderar på andra resmål.

Är det värt att skjuta upp Borneo, och satsa på andra delar av Asien istället? (T.ex. Sri lanka och delar av Indonesien)

Bra kontakter i Indonesien och Borneo mottages gärna!




Var i Kota Kinabalu i augusti. Inte imponerad. Mer eller mindre en soptipp. Så jävla mycket förstörelse av naturen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild