Blodiglar - vad tycker ni?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
4
Maje:
Hej!
Jag har under det senaste dygnet lärt mig att det finns folk som har blodiglar som husdjur. En del verkar mata dem med blodkorvar, fiskar eller låter iglarna äta på dem. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det låter intressant. :)
youtu.be/2qso57ph-oE

2
1
Vofoli:
Har själv två stycken här hemma. Tycker dom är helfestliga och fascinerande djur. Väldigt lättskötta är dom iallafall. Dom får lite blod av mig ungefär var femte månad :) 

22
4
Maje:
Vofoli skrev:
Har själv två stycken här hemma. Tycker dom är helfestliga och fascinerande djur. Väldigt lättskötta är dom iallafall. Dom får lite blod av mig ungefär var femte månad :) 

Vad kul!! Vart köpte du dina ifrån? Är du inte orolig om såret blir infekterat efter de ätit?

2
1
Vofoli:
Maje skrev:

Vad kul!! Vart köpte du dina ifrån? Är du inte orolig om såret blir infekterat efter de ätit?


Www.leech.com beställde jag mina ifrån. Näe inte direkt. Betten blir små och inte så djupa. Det enda jobbiga är att bettet blöder rätt så långt efter att iglen släppt. Ungefär 14 timmar har det tagit som längst för mig innan ett bett på överarmen slutade.  Men när det väl slutat så är det ungefär som ett blåaktigt myggbett. 

22
4
Maje:
Vofoli skrev:


Www.leech.com beställde jag mina ifrån. Näe inte direkt. Betten blir små och inte så djupa. Det enda jobbiga är att bettet blöder rätt så långt efter att iglen släppt. Ungefär 14 timmar har det tagit som längst för mig innan ett bett på överarmen slutade.  Men när det väl slutat så är det ungefär som ett blåaktigt myggbett. 


Jag blir så sugen på att skaffa en egen igel-kompis.

105
32
Fuffesnuff:
Är det inte lite hämskt eller är det bara jag. Blodiglar är en av de djuren jag fruktar mest då dem är läskiga som fan, kan attackera mig och äter på stackars grodygnel. Matar ni dem med döda fiskar eller levande?

5095
3865
Tropfrog:
Fuffesnuff skrev:
Är det inte lite hämskt eller är det bara jag. Blodiglar är en av de djuren jag fruktar mest då dem är läskiga som fan, kan attackera mig och äter på stackars grodygnel. Matar ni dem med döda fiskar eller levande?


Några inlägg upp förklaras att de matas via donation. Men om man är fobiker så är det lätt att missa:)

Mvh
Magnus 

117
99
Lancehead:
Gör blodkorv. Blod och fjälster är allt som behövs.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild