KL Malaysia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

273
148
Flosker:

Ja då var första hela dagen avslutad i KL, dock kvällen kvar med middag på något trevligt ställe. Dagan spenderade vi på Fjärilshuset och i fågelparken. Fågelparken är en stor park som har ett stort nät spänt över sig och de flesta fåglarna flyger fritt. Men de stora noshorns fåglarna och rovfåglar sitter i bur. Ganska tragiskt men varken bättre eller sämre än andra parker med fåglar i bur. Laddar upp några bilder, några av bilderna är från terarium på fågelparken.

 

 

Stor rackare till gräshoppa ca 20 cm lång med ben säkert 30cm

 


181
110
Stina:

Nä vi blir inte alls avundsjuka ;-)  Fina bilder!


273
148
Flosker:

Några grodor vi såg i hotell trädgården. Samanlagt 5 arter såg och hörde vi. men bara bilder på dessa två. 

 

 


273
148
Flosker:

Dags för poolen.....


181
110
Stina:

Meeeehh vill också! uppskattar dina reseskildringar, alla bilder på djur man kanske inte skulle se annars :-)


273
148
Flosker:

Då var dagen slut effter en middag på gatan. Och uptäckte at om man är liten kan även en tejpbit vara farlig.

ingången till hotelet

Kvällens "gatukök"

Vi hörs i morgon.


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Saknar fler bilder :)!! så spännande att se detta


273
148
Flosker:

Ledsen men första dagen jag lyckats komma åt internet och det tar ca 10 minuter att ladda bilder försöker när jag kommer till Borneo.

 


273
148
Flosker:

Ja då var man hemma igen efter 3 veckor i Malaysia. Blev inte så som man tänkt då internet på de platser vi var på. Så lägger upp lite bilder i efterhand. Börjar med grodor. Finns säkert de som kan artbestämma dem så skriv vad det är jag fotat så blir det lite roligare. bilderna är från två platser Redang = R och Borneo highlands utanför Kutching = BH

Och sedan detta med ny kamera. kanske ska läsa instruktionerna innan :-) 50 digital zoom låter bra men förbannat svår att hålla still och funkar bara på långa avstånd. Vilket innebär att när man blir äldre och är närsynt så blir det knepigt att mixtra mellan nära i sökaren och sikta på något långt bort. Och i ljuset av pannlampan som riktas fel när man ska försöka kika i sökaren under glasögonen. Lågt bort är tre meter i mitt fall. Men några bra bilder blev det, och en massa sudiga men man ser vad det är i alla fall. 

R

R

BH

BH

BH

BH

BH

BH

BH

BH

BH

BH

BH

Det var alla grodor tar lite annat i morgon. Om man är mörkrädd så kan det vara ganska ensamt i stora skogar då man ser absolut mest djur när det är mörkt i dessa skogar,

 

 


101
24
ploa:

Härliga bilder Flosker, hoppas du har flera bilder att dela med dig av och drömmen om en egen resa blir inte mindre :) 

Mvh Peter

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild