Kg sand

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
0
Snaggo:
Lyckas inte räkna ut hur många KG sand jag kan tänkas behöva till ett terrarium som är 100x50 i bottenyta då jag vill ha en höjd på ca 5 cm sand? Ska beställa exotettas dyrare sand därför jag inte bara vill chansa. Någon som kan hjälpa ?

5099
3873
Tropfrog:
10*5*0,5 blir 25 liter. Densitet på sandlådesand  är ca 1,6.(det var vad jag hittade med snabb googlade.)

Dvs 1,6*25 blir 40 kilo. Det är väl 4,5 kilo i en påse va? Det blir 8,88 påsar, dvs avrundat till 9st.......En tusenlapp för sand!! Varför inte från ett grustag eller blästersand?

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
1081
772
Westman:
Varför just den sanden?

21
0
Snaggo:
Tropfrog skrev:
10*5*0,5 blir 25 liter. Densitet på sandlådesand  är ca 1,6.(det var vad jag hittade med snabb googlade.)

Dvs 1,6*25 blir 40 kilo. Det är väl 4,5 kilo i en påse va? Det blir 8,88 påsar, dvs avrundat till 9st.......En tusenlapp för sand!! Varför inte från ett grustag eller blästersand?

Mvh
Magnus 


Du jag har också googlat men vet man inte äns att man måste  Veta densiteten så är det svårt att räkna ut, tack magnus:) 

21
0
Snaggo:
Snaggo skrev:


 Men vet man inte äns att man måste  Veta densiteten så är det svårt att googla , tack magnus:) 

21
0
Snaggo:
Westman skrev:
Varför just den sanden?

För den är så sjukt mycket snyggare än sandlådesand, lyfter ju upp hela burken :) 

Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Snaggo skrev:

För den är så sjukt mycket snyggare än sandlådesand, lyfter ju upp hela burken :) 


Ok 

Till vad för djur är det till ?


5099
3873
Tropfrog:
Jag gissar på taggsvansvaran. Känner igen typen :)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild