Kubanska gråsuggor eller hoppstjärtar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Funderar på att göra ett vivarium åt min taggsvansvaran. Undrar om kubanska gråsuggor eller hoppstjärtar vore bäst för dem?

5099
3873
Tropfrog:
Nu vet jag inget om djuret i fråga. Men för renhållning är en kombination av flera djur det bästa. Jag har 5 olika hos mina jungfrugeckos.

Jag tycker att de små vita tropiska gråsuggorna är mycket bättre än de kubanska. De blir mer sällan mat och bor där de behövs. Jag har dock båda.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Tropfrog skrev:
Nu vet jag inget om djuret i fråga. Men för renhållning är en kombination av flera djur det bästa. Jag har 5 olika hos mina jungfrugeckos.

Jag tycker att de små vita tropiska gråsuggorna är mycket bättre än de kubanska. De blir mer sällan mat och bor där de behövs. Jag har dock båda.

Mvh
Magnus 


Var kan man köpa de vita? :)

5099
3873
Tropfrog:
Majste skrev:


Var kan man köpa de vita? :)


Brukar finnas på mässorna. Rana Terrarienbau i Tyskland har ibland och skickar. Dyker upp ibland här på köp och sälj. Annars kan du skicka ett pm till mig :)

Mvh
Magnus 

352
269
Animallover_1984:
Majste skrev:


Var kan man köpa de vita? :)


Hej!

Har hittat här (de har dock inte inne gråsuggorna just nu):

www.zooariet.se/shop/product/tropiska-grasuggor-stor-kultur

alexreptiler.se/sv/foderinsekter/tropiska-grasuggor-vita-ttomentosa.html

Mvh/Animallover_1984

281
366
Cartaq:
Tropfrog skrev:
Nu vet jag inget om djuret i fråga. Men för renhållning är en kombination av flera djur det bästa. Jag har 5 olika hos mina jungfrugeckos.

Jag tycker att de små vita tropiska gråsuggorna är mycket bättre än de kubanska. De blir mer sällan mat och bor där de behövs. Jag har dock båda.

Mvh
Magnus 

Har du koll på hur de svenska gråsuggorna presterar i jämförelse med de kubanska?

5099
3873
Tropfrog:
Cartaq skrev:

Har du koll på hur de svenska gråsuggorna presterar i jämförelse med de kubanska?


Nej, inte en aning. Men jag antar att de svenska behöver en viloperiod.

Grejen med de vita är att de lever hela sitt liv under jord och kan därför bli så många fler utan särskilt stort predatortryck från terrariets invånare.

Mvh
Magnus

388
460
australis66:
Majste skrev:


Var kan man köpa de vita? :)


Nisse8888 här på terrariedjur har Trichorhina tomentosa till salu. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Cartaq skrev:

Har du koll på hur de svenska gråsuggorna presterar i jämförelse med de kubanska?

Svenska blir större och funkar inomhus men är inte så bra på att föröka sig. Kubanerna är extremt mycket aktivare än svenska, rör sig mer som myror.
De vita tar sig överallt och konstigt nog tränger ut mycket, både kubaner och kenya-kackerlackor

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
Majste skrev:
Funderar på att göra ett vivarium åt min taggsvansvaran. Undrar om kubanska gråsuggor eller hoppstjärtar vore bäst för dem?


Jag vill påstå att miljön och substratet har stor betydelse. Hur bor din varan idag? Vad har du för tankar kring substratet? Hoppstjärtar behöver fukt. (Du hittar dem i botten av blöta växtkrukor i hemmet).

Så om du har ett varmt och torrt terrarium med sand och sten till dina varaner, så är chansen stor att hoppstjärtarna torkar ut snabbt. 

Det finns en eller flera trådar om just bio-aktiva ökenterrarium.

/Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild