Namn på era djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tjena! Har problem med namn på både 1.2 Hemidactylus platyurus och 1.1 Dendrobates leucomelas Guyana Banded. Har namntorka. Vill gärna ha namn som är relaterade på något sätt till vardera art (inte tre helt urplockade random namn till geckosarna t.ex). Och helst inte traditionella namn utan mer typ en referens (gärna långsökt) till någon film/spel, eller något sånt mer.

Kan ävem bidra med ögonfransgeckon Franselina (påkommet av en 8 årig jag som trodde jag var så himla orginell), tror jag ska döpa min hane jag bokat till Frank (Frans är upptaget av en hane jag lånade för parning, gick ej vägen tyvärr) eller annat kul. Ska passa med Franselina. Har ni tips på denna säger jag inte nej till det.

Spindlar (har sålt de flesta av dom): Kent, Selma, Dolores, Aragog, Charlie, Alice, Bowser, Joey, Gullefjun, Norman är de jag kommer på nu. Har haft så många haha.

Är dock selektiv med namn, ibland har jag tagit något år på mig att namnge djur.

5099
3875
Tropfrog:
Jag tror att jag skrev det tidigare i denna tråden. Mina Guyana banded namngavs av dottern, då 6 år gammal. Den ena hanen heter B, den andra K. Honan heter häcken :).

I ditt fall lite närmare Borås och bara två. Då borde de väl heta if och Elfsborg?

Husgeckos borde väl döpas till typ kök, badrum och vardagsrum? Eller grund, stomme och tak?

Tja, lite fånigt, men du sökte referenser till arterna.

Mvh
Magnus

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Jag tror att jag skrev det tidigare i denna tråden. Mina Guyana banded namngavs av dottern, då 6 år gammal. Den ena hanen heter B, den andra K. Honan heter häcken :).

I ditt fall lite närmare Borås och bara två. Då borde de väl heta if och Elfsborg?

Mvh
Magnus 

Ej sportsintresserad haha tyvärr. Har läst igenom hela tråden fyndigt ditt tips var haha.

5099
3875
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:

Ej sportsintresserad haha tyvärr. Har läst igenom hela tråden fyndigt ditt tips var haha.


Nej inte jag heller. Men jag tror att närmare 80% av dotterns klass spelar boll i häcken, så det kan förklara saken.

Du var så snabb att citera att min Edit angående husgeckos försvann i citatet. Den är om möjligt ännu sämre :)

Mvh
Magnus

5099
3875
Tropfrog:
Hmm....om du vill ha riktigt långsökta namn så kan du ju kolla upp vad spelarna i Elfsborg heter och använda något namn som återfinns i truppen. Mer långsökt än så kan det knappast bli av en icke sportintresserad kille.

Eller varför inte humlan och biet? Eller dempa och luuk?

Brainstorming när den är som bäst :)

Mvh
Magnus

281
366
Cartaq:
Kalla alla djuren för Dansken, lätt att komma ihåg, kan vara både en hane eller hona och man glömmer inte av det

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Dottern hatar namnet som vår Kungspyton fick.  KarlPetter...

Hennes majsorm heter Nagini, de andra djuren förutom katten har inga namn.


82
224
Linsen:
Harley och Rowan heter mina varaner. Könsneutrala och fina namn. 

49
47
Dangernoodle:
Brukar kalla det mesta för ormet:)

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har bokat två Ögonfransar (hane och hona. Morph Blonde) som  jag redan har döpt till Yin och Yang ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild