L3 orchid mantis food?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

122
63
WolfFire93:
Förra gången jag hade dessa så var mina honor ca 4cm när dem kom, så dem åt lite större.

Nu har jag skaffat en ny igen och var inte beredd på hur liten den skulle vara... så nu har jag en L3 på ca 1-1.5 cm.

Kläcker bananflugor i en burk med rutten frukt i hennes terrarium, och hon värkar ha växt den där sista 0.5cm.
Men har inte sett henne äta något.

Vad kan jag ge henne mer? Har större vaxmott som känns stora för henne och någon annan mindre mal, 
Vad ger ni era??

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
WolfFire93 skrev:
Förra gången jag hade dessa så var mina honor ca 4cm när dem kom, så dem åt lite större.

Nu har jag skaffat en ny igen och var inte beredd på hur liten den skulle vara... så nu har jag en L3 på ca 1-1.5 cm.

Kläcker bananflugor i en burk med rutten frukt i hennes terrarium, och hon värkar ha växt den där sista 0.5cm.
Men har inte sett henne äta något.

Vad kan jag ge henne mer? Har större vaxmott som känns stora för henne och någon annan mindre mal, 
Vad ger ni era??


Jag brukar köra med små syrsor till mina bönsyrsor! Pinheads funkar till riktigt små, denna storlek bör kunna ta lite större!

122
63
WolfFire93:
AlexGustavsson skrev:


Jag brukar köra med små syrsor till inga bönsyrsor! Pinheads funkar till riktigt små, denna storlek bör kunna ta lite större! 


Vad är pinheads? XD
Är det inte farligt att ge dem syrsor? Vet att syrsor är rediga rovdjur...

Och hur stort (cm) ungefär tror du min kan ta?? :3

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
WolfFire93 skrev:


Vad är pinheads? XD
Är det inte farligt att ge dem syrsor? Vet att syrsor är rediga rovdjur...

Och hur stort (cm) ungefär tror du min kan ta?? :3

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Pinheads är nykläckta syrsor! Visst kan för stora syrsor kunna skada en för liten bönsyrsa men det gäller att alltid hålla uppsikt på dem! Mina brukar aldrig dörja med att fånga syrsan! Bara man inte låter dem tillväxa i terrariet så är det inga problem! 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Den störe arten av bananflugor (Drosophila hydei) borde funka ett tag till. Sen så kan du byta till syrsor, ryssar, ugnssmyg och husflugor.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
EmanuelKarl skrev:

Kör du med små syrsor till inga bönsyrsor?


[quote=EmanuelKarl]
Kör du med små syrsor till inga bönsyrsor?[/

Nu har autocorrecten spökat, det ska stå mina istället för inga!

122
63
WolfFire93:
AlexGustavsson skrev:
Pinheads är nykläckta syrsor! Visst kan för stora syrsor kunna skada en för liten bönsyrsa men det gäller att alltid hålla uppsikt på dem! Mina brukar aldrig dörja med att fånga syrsan! Bara man inte låter dem tillväxa i terrariet så är det inga problem! 


Aha :D då ska jag testa att kläcka lite! X3 dem känns okej att ge :3
Så får jag se om hon vill ha några :D

122
63
WolfFire93:
Fredrik89 skrev:
Den störe arten av bananflugor (Drosophila hydei) borde funka ett tag till. Sen så kan du byta till syrsor, ryssar, ugnssmyg och husflugor.


Hur länge till? :3 när hon e 4cm? Eller redan vid 3cm? :D vet att dem tar större byten än man tror... X3

Hade gröna och blå spyflugor(bottlefly) till mina förra, som jag odlade själv. Jag föder upp fjärilar på sommaren, mest praktfjärilar- finns det några som är giftiga som de ej bör äta?
(Vet att det är långt innan hon kan äta så stora fjärilar dock XD)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
WolfFire93 skrev:


Hur länge till? :3 när hon e 4cm? Eller redan vid 3cm? :D vet att dem tar större byten än man tror... X3

Hade gröna och blå spyflugor(bottlefly) till mina förra, som jag odlade själv. Jag föder upp fjärilar på sommaren, mest praktfjärilar- finns det några som är giftiga som de ej bör äta?
(Vet att det är långt innan hon kan äta så stora fjärilar dock XD)


Det beror nog på vad orcider föredrar. En del bönsyrsor föredrar flugor och andra flug fän mer än kackerlackor och syrsor. Andra föredrar störebyten medans andra mindre. Du kan ge en del arter insecter som är ungefär lika storasom de själva. Vissa arter kan ta dubior och mjölmask från pincett utan problem andra blir rädda för pincetten. Ett tips är nattfjärilar de är lätta att fånga och acepteras ofta omedelbart.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild