Murgröna

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

184
132
C_corpse:
Vet att vissa arter av phasmider kan äta murgröna. Men vet någon hur det är med Phyllium Ericoriai, om dom kan äta det?

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
C_corpse skrev:
Vet att vissa arter av phasmider kan äta murgröna. Men vet någon hur det är med Phyllium Ericoriai, om dom kan äta det?


Det är bara att testa! Det skadar dem inte! Dock är vissa arter kräsna och äter endast vissa arter av växter! Men det är alltså bara att testa! 

184
132
C_corpse:
AlexGustavsson skrev:


Det är bara att testa! Det skadar dem inte! Dock är vissa arter kräsna och äter endast vissa arter av växter! Men det är alltså bara att testa! 


Okej, jag testar!

Såg på din profil att du håller på med snäckor. Fungerar dom med murgröna? Jag har fyra stycken Lissachatina reticulata. Tänkte inte ha murgrönan som mat åt dom utan bara som växt inne i terrariet.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
C_corpse skrev:


Okej, jag testar!

Såg på din profil att du håller på med snäckor. Fungerar dom med murgröna? Jag har fyra stycken Lissachatina reticulata. Tänkte inte ha murgrönan som mat åt dom utan bara som växt inne i terrariet.


De kommer antagligen käka det! Men bara att testa! 

321
444
Daniel_S:
STOR VARNING!
Köpte en murgröna från min lokala ICA-handlare, sköljde noggrant av plantan och ställde in. Dagen efter hittar jag alla pinnanarna liggandes på rygg på botten i ett krampliknande tillstånd, som om de fått någon typ av nervgift i sig.
Nån timme senare var alla pinnar döda. Och då var det en stor koloni. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Daniel_S skrev:
STOR VARNING!
Köpte en murgröna från min lokala ICA-handlare, sköljde noggrant av plantan och ställde in. Dagen efter hittar jag alla pinnanarna liggandes på rygg på botten i ett krampliknande tillstånd, som om de fått någon typ av nervgift i sig.
Nån timme senare var alla pinnar döda. Och då var det en stor koloni. 

Vilken sorts pinne var det?


321
444
Daniel_S:
Trachyaretaon brueckneri och Sungaya inexpectata, både adulta och mindre exemplar. 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Daniel_S skrev:
STOR VARNING!
Köpte en murgröna från min lokala ICA-handlare, sköljde noggrant av plantan och ställde in. Dagen efter hittar jag alla pinnanarna liggandes på rygg på botten i ett krampliknande tillstånd, som om de fått någon typ av nervgift i sig.
Nån timme senare var alla pinnar döda. Och då var det en stor koloni. 


Växter man köp kan va väldigt hårt besprutade. Om pinnarna äter av murgrönan så kan de äta den.

22
13
MattiasP:
Daniel_S skrev:
STOR VARNING!
Köpte en murgröna från min lokala ICA-handlare, sköljde noggrant av plantan och ställde in. Dagen efter hittar jag alla pinnanarna liggandes på rygg på botten i ett krampliknande tillstånd, som om de fått någon typ av nervgift i sig.
Nån timme senare var alla pinnar döda. Och då var det en stor koloni. 


Antagligen har murgrönan varit besprutad, det hjälper inte alltid med att skölja av den.
Mvh Mattias

309
38
reptilicus_:
Jag skulle vilja ställa in en fin murgröna hos min panterkameleont, men är samtidigt lite rädd om han skulle få för sig att ta ett bett utav den..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild