Ägg !!! :D

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

48
0
Sandisen:

okej då ska jag köpa det idag :) tack

48
0
Sandisen:

Men förstörs  äggen om man bara Snabbt tar ut dom och sprayar vatten och sen snabbt in igen ? Och ska man inte spraya vatten på äggen utan bara på vermiculiten? 

Medlem i DHF
1085
781
Westman:

du ska inte röra dom.

va har du för kläckare?

48
0
Sandisen:

Nej jag rör inte dom jag har bara ut burken och snabbt sprayar vatten och sen in igen 

en nursery 2 från reptillagret.se 

kan jag ta snabbt ut burken och spraya annars så torkar ju vattnet och då är det ju inte så fuktigt längre 

66
14
curow:

har du tätslutet lock på lådan? om du lägger på fuktig mossa (inte yblöt) så behöver du itne spraya. Finns risk för mögel. om du har tätslutande så kan du öppna en gång i veckan några minuter för att byta luften

48
0
Sandisen:

okej nej jag har inget lock på men dör inte ungarna om det inte får någon luft närde kläcks ? 

Jag har lagt lite mössa över men ska jag sätta på locket också ? 

48
0
Sandisen:

Mossa *

66
14
curow:

dom dör inte så fort dom kläcks, om du byter luften med jämna mellanrum ska det inte vara några problem. Håll koll i kläckaren bara

48
0
Sandisen:

Okej blir det inte för fuktigt om man sätter lock ? Eller ska man ha små hål i locket ? Dom får inte börja mögla 

men funkar det även utan lock ? 

22
1
AndreMoberg:

Var och kolla på Coop idag efter material.

Tänkte prova på att  göra en "äggkläckare (Incubator)" för ungefär 500kr! ;D

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild