Råd om spökskräckor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
pella:
Hej!
Någon som har Spökskräckor som jag kan få råd av?

89
12
amanda03:
Vet inget om spökskräckor, vet inte ens vad de äter haha!

Tror jag sett skötselråd om spökskräckor här på terrariedjur:)

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
[quote=amanda03]Vet inget om spökskräckor, vet inte ens vad de äter haha!

Tror jag sett skötselråd om spökskräckor här på terrariedjur:)[/

Då spökskräckor är samlingsnamnet på en grupp djur med tusentals arter så behöver man vara lite mer specifik för att kunna ge ett korrekt skötselråd då det självklart varierar kraftigt från art till art! Det går inte att ge några generella råd till rn så stor och diversierad grupp! :)

356
177
krypet:
AlexGustavsson skrev:
[quote=amanda03]Vet inget om spökskräckor, vet inte ens vad de äter haha!

Tror jag sett skötselråd om spökskräckor här på terrariedjur:)[/

Då spökskräckor är samlingsnamnet på en grupp djur med tusentals arter så behöver man vara lite mer specifik för att kunna ge ett korrekt skötselråd då det självklart varierar kraftigt från art till art! Det går inte att ge några generella råd till rn så stor och diversierad grupp! :)


Precis! Oftast är det Extatosoma tiaratum som avses, men att kalla en art för spökskräcka är egentligen helt galet. Det borde vi försöka jobba bort. Vetenskapliga namn ör överlägset när det gäller tydlighet.

89
12
amanda03:
krypet skrev:


Precis! Oftast är det Extatosoma tiaratum som avses, men att kalla en art för spökskräcka är egentligen helt galet. Det borde vi försöka jobba bort. Vetenskapliga namn ör överlägset när det gäller tydlighet.


Ok, som sagt vet jag typ inget alls om dem

356
177
krypet:
Det finns skötselråd om dem här på terrariedjur.

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=e_tiaratum

Ofta går det bra att frysa eklöv för att ha mat till vintern. Jag matar med salal från min lokala blomsteraffär under vintern och framförallt hallonblad på sommaren. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild