Tasmansk djävul

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
0
rille_85:
När man jobbar natt kan dom konstigaste diskussioner komma upp på fikan. Allt börja med farliga djur i Australien så nämnde en arbetskamrat att en Tasmansk djävul skulle ju vara häftigt att ha. Jag håller inte med där. Sen kom frågan om de ens skulle vara möjligt att ha en eller flera? Så tänkte att de finns säkert nån här som har ett svar på den frågan.

2966
1644
Hoggaforfan:
De enda köttätare man får ha av däggdjur som sällskapsdjur i Sverige är hund, katt och iller så nej.

6
0
rille_85:
Ok nu var det mer teoretiskt vi tänkte om det skulle kunna gå att ha

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Klart det går, men du måste öppna en djurpark :)

www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/djurforuppvisning/djurparksdjur.4.207049b811dd8a513dc80001418.html


2966
1644
Hoggaforfan:
rille_85 skrev:
Ok nu var det mer teoretiskt vi tänkte om det skulle kunna gå att ha

Ja som djurpark går det, då går det mesta :-)

42
37
Diplo:
Hoggaforfan skrev:
De enda köttätare man får ha av däggdjur som sällskapsdjur i Sverige är hund, katt och iller så nej.


Och grävling om man nu mot förmodan skulle vilja..

2966
1644
Hoggaforfan:
Diplo skrev:


Och grävling om man nu mot förmodan skulle vilja..

Jag tror den räknas som allätare, men jo man får ha en sån. Är väl främst jägare som är intresserade av det.

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Hoggaforfan skrev:

Jag tror den räknas som allätare


Det handlar inte om vad de faktiskt äter utan om de tillhör ordningen Carnivora (rovdjur), vilket grävlingen gör.

2966
1644
Hoggaforfan:
azeam skrev:


Det handlar inte om vad de faktiskt äter utan om de tillhör ordningen Carnivora (rovdjur), vilket grävlingen gör.

Ah ok :-)

6
0
rille_85:
Man tackar för svaren. Ska upplysa kolegan inatt att han får sadlaom från industriarbetare till djurparks ägare om han vill skaffa såna djur.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild