Bluff säljer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

Det är återigen en säljare som vill sälja stora mängder dubia på köp och sälj.

Man får ett namn och en adress....som man ska betale westen union till

den adress går till University Medical Center
Hamburg-Eppendorf
International Office

skulle inte tro det hahaha


293
354
Dynamitella:
Tackar för varningen!

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
kent skrev:
Det är igen en säljer som vill sälja stor mängt dubia på köp och sälj

man får ett namn och en adress....som man ska betale westen union till

den adress går till University Medical Center
Hamburg-Eppendorf
International Office

skulle inte tro det hahaha



Tack, raderad!

417
249
KANDARBA:
Är det samma person som är igång igen ? 
Det är ny annons med 20 kg B. dubia till salu igen iallafall, dessutom ny medlem med

// Kandarba

//Edit 
Han bor i Frankrike och skickar endast mot förskottbetalning.

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
Den som jag kollade upp sist ...vill bara sända och vill ha betalt via westen union.....gå inte på den niten.

417
249
KANDARBA:
kent skrev:
Den som jag kollade upp sist ...vill bara sända och vill ha betalt via westen union.....gå inte på den niten.


Samma här med denna.

196
268
NickeJ89:
Blev kontaktad igår av en här på TD.
Han var registrerad samma dag, och skickade ang min köpesannons av skorpioner.

Han skrev att han hade några av dom arterna som jag var ute efter, Androctonus spp.

Han skrev att jag kunde kontakt honom via mail, vilket jag gjorde. Han ville då skriva på engelska eftersom han var tysk och bodde i Tyskland.

Han ville skicka dom till mig eftersom det varförmånligt och gick snabbt.
Jag svarade då att jag har tyska kollegor som veckopendlar till Svergie varje vecka och undrade var i Tyskland han bodde.

Han bodde i någon ort i södra Tyskland, men propsade på att det var bättre att skicka dom.

Blev fort tveksam och det blev ju inte bättre när jag skulle skicka pengarna via western union.

Som ni förstår så blev det ingen affär...


Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
skulle tror samma person....bra att flera är på sin vakt :)

173
261
ricard:
Jag har lämnat in en FEMTIOSJU SIDOR lång polisanmälan. De har stulit min identitet och den används nere i Tyskland o övriga Europa flr att lura pengar av folk. Jag har blivit av med över 25'000kr. Handla inte NÅGOT på förskottsbetalning utland som inte är Paypal eller pay on delivery så du betalar nör grejorna kommer. Skicka INGET i förskott!  

Jag kommer lägga upp en lista på namn så småningom. För att inte göra mig skyldig till förtal måste jag först se att de är i polisförhör mm. Men dom sagt, jag blev megablåst. Kackisar. Storpack. 

Jag har inga djur till salu. Ser ni annonser med mitt namn är  det förfalskning och bedrägeri. De använder en falsk e-postadress som är skapad i Kameron. 

173
261
ricard:
Passa er för den falska mailadressen rhulteke@gmail.com !!!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild