Hjälp! Döda vandrande pinnar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
3
Jacob03:
Hej!
För fyra veckor sen köpte jag tre indiska vandrande pinnar och en spökskräcka. Jag och mina bröder delade på dem och har var sitt gammalt akvarium med galler som tak. Vi har inrett med bark på bottnan, några fuskväxter och björnbärsrankor. Då verkade de må bra , och två veckor senare var jag på malmö tropikmässa och då köpte vi två par vandrande pinnar/kvistar. denna veckan har tre dött, en indisk, en spökskräcka och en av arten Trachyaretaon sp. aurora.
Jag sprejar med blomsterspruta varje kväll och lägger in björnbärsblad var andre till var tredje dag. 
Vad gör jag för fel?
Mvh Jacob

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Jacob03 skrev:
Hej!
För fyra veckor sen köpte jag tre indiska vandrande pinnar och en spökskräcka. Jag och mina bröder delade på dem och har var sitt gammalt akvarium med galler som tak. Vi har inrett med bark på bottnan, några fuskväxter och björnbärsrankor. Då verkade de må bra , och två veckor senare var jag på malmö tropikmässa och då köpte vi två par vandrande pinnar/kvistar. denna veckan har tre dött, en indisk, en spökskräcka och en av arten Trachyaretaon sp. aurora.
Jag sprejar med blomsterspruta varje kväll och lägger in björnbärsblad var andre till var tredje dag. 
Vad gör jag för fel?
Mvh Jacob


Är det juveniler? Unga spökskräckor (vilket alla vandrande pinnar kallas för) är känsliga och de kan lätt dö! Ser du om de har ätit av björnbärsbladen? Om inte annat har du dött av utmärgling vilket är en vanlig anledning! Du kan testa att plocka murgröna utomhus (den är grön vintertid) eller så kan du köpa ekologisk citronmeliss eller Salal (från blomsteraffärer, onesprutad) dessa växter brukar fungera för de vanliga arterna! :)

Jag kikade på din sida och såg att alla arter du har borde äta de växter jag angett! Det är annars härdiga arter så det bör vara födan som är problemet! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild