Någon som har Strumpebandssnok?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

31
8
SunOfDarkness:

Bild på honan, tyvärr inte i samma vinkel... Men med lite fantasi kan man nog se skillnaden i avsmalningen efter kloaken. Hoppas det hjälper nått!


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Jag skulle säga Blixas bild är en hane, sen är det hane och hona på sun af darkness bilder vilket syns rätt bra.

Speciellt på hanarna ser man tydligt att det är tjockt även en bit efter kloaken.


142
12
blixa:

var de jag misstänkte, tack för hjälpen


142
12
blixa:

ytligare en fråga hur mycket bör ormarna matcha i storlek om man ska hålla två i samma terrarium?


31
8
SunOfDarkness:

Jag har ingen aning egentligen, men i och med att det skiljer typ 30% i längd på hanar och honor fullvuxna (enligt det jag läst mig till) så borde den storleksskillnaden inte vara ett problem kan man ju tycka.

Mina är lika gamla och jag har inte sett några tendeser till "revir", istället ligger de ofta i samma grotta eller änvänder samma hål (samtidigt) som en av dem grävt.

Enda gången de är "på varann" är vid matning och då är det "på maten" de är och inte på varann. Den mat som en av dem har i munnen är alltid mer intressant än de 10 bitarna som ligger orörda i matskålen...

/Tobbe


142
12
blixa:

Jo verkar ju inte vara några större problem att ha dom i grupp men tänkte mest så dom inte ser varandra som en mumms bit om dom inte är jämn stora, för min är rätt glupsk :p
och vet inte hur vanliga strumpisar är på mässor kanske inte kan välja å vraka på storlekar?


142
12
blixa:

Hitta en super fin strumpis på mässan dock fel kön/ras men kunnde inte mostå att köpa den, Hur stor är chansen att det blir bebisar om man inte dvalar dom? Förtillfället tror jag inte nån av dom har åldern inne för att föröka sig, Men har slängt ut en annons om byte fast är inte super pep då hon var så fin och kosta en del :/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild