Hitta föda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

303
150
SunshineGeckos:
Har varit lite sugen på dessa : www.herperschoise.se/product.html/peruphasma-schultei?category_id=77
är svårt att hitta rätt mat till dom?

429
254
JACLAR123:
Just schultei är en kräsen pinne som oftast kräver "ovanligare" växter. Vad jag vet så tycker dem om sallal och är nog lättast att hitta.
Nu har zooariet bland annat sallal: www.zooariet.se/shop/product/sallal?tm=reptiltillbehor/kalk-vitaminer-fruktgele-ec/foder-till-vandrande-pinnar



Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

Salal säljs hos dom flesta blomsterhandlarna, dom som säljer snittblommor brukar vara ett säkert kort :) sambon hade inga problem alls att köpa salal till sina pinnar, fanns lite varstans i stan :) 

Ska tillägga att jag kan ingenting om arten du länkade, informerade endast om salal :D 


Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Liguster funkar även till dom, men där går nog gränsen för hur man kan variera födan för p. shultei! ;) Salal är ju som redan nämt ett säkert kort! Men jag har haft mycket problem med att få just den här arten att komma igång med maten!

Men jag måste ju tillägga att det är värt kampen då detta är en mycket vacker och intressant art då de sprutar en irriterande vätska från bakom huvudet om de känner sig hotade! :)


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Liguster är smidigt då den är vanlig och vintergrön, beroende på sort och var i landet du bor. Syrén funkar bra under sommaren och går att frysa ner i värsta fall.

303
150
SunshineGeckos:
Jag får nog fundera ordentligt på det om det överhuvud taget är möjligt att få tag på i den här stan då allt läggs ner så vet knappt om vi har någon blomster affär kvar...

Vill ju inte beställa någonstans så det slutar med att pinnarnas matkostnader exempelvis överskrider min hunds. Det skulle kännas orimligt.
Men kanske finns det att få tag på billigt någonstans. 

303
150
SunshineGeckos:
AlexGustavsson skrev:
Liguster funkar även till dom, men där går nog gränsen för hur man kan variera födan för p. shultei! ;) Salal är ju som redan nämt ett säkert kort! Men jag har haft mycket problem med att få just den här arten att komma igång med maten!

Men jag måste ju tillägga att det är värt kampen då detta är en mycket vacker och intressant art då de sprutar en irriterande vätska från bakom huvudet om de känner sig hotade! :)


Det där sistnämnda har jag läst om...Låter mindre mysigt men det kanske inte är så vanligt om man låter dom vara ifred?
Men väldigt fina ja! :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Mina älskar syren.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
SunshineGeckos skrev:

Det där sistnämnda har jag läst om...Låter mindre mysigt men det kanske inte är så vanligt om man låter dom vara ifred?
Men väldigt fina ja! :)


Haha jag har aldrig blivit beskjuten trots hantering! :)
Nästan lite synd, skulle ju vara intressant att se... ;)

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Fredrik89 skrev:
Mina älskar syren.


Den testade jag aldrig! Synd! Syren har jag god tillgång på nämligen! Tyvärr så hade jag oturen att äggen kläcktes under vintern då jag tog ungar på mina och då finns det ju inte så mycket annat att välja på än salal och liguster ;) När de väl kommit igång med maten är det ju lite lättare att introducera nya saker :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild