Teknik i och utanför terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

235
155
Brokensynapse:
Satt och surfa och kom in på de här Raspberry PI eller va de heter och om jag förstått det rätt så är det en egen minidator man bygger ihop men som e minimal. 
En tanke som slog mig när jag såg att det fanns tempsensorer, spionkameror och touchskärmar som man kan koppla in i de va att nörda till det extremt och bygga termometrar som man med ett tryck på skärmen kan få upp live bild från nåt gömställe som djuren brukar gömma sig i. 
Innan nån säger de så, ja jag vet att de e nördigt och onödigt men jag gör det endast som en kul grej.

Men till min fråga då jag inte riktigt blir klok på det är om det går att köpa hem själva PI enheten, en touchskärm och en temperatursensor sedan koppla ihop det och skruva fast eller måste man programmera och ha sig?

1661
776
fluffis:
Jodå, detta har det pratats om innan :)
Jag gjorde en sökning och hittade den här tråden. Vet inte om det står så mycket i den men ändå :)
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2682

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Brokensynapse skrev:
Satt och surfa och kom in på de här Raspberry PI eller va de heter och om jag förstått det rätt så är det en egen minidator man bygger ihop men som e minimal. 
En tanke som slog mig när jag såg att det fanns tempsensorer, spionkameror och touchskärmar som man kan koppla in i de va att nörda till det extremt och bygga termometrar som man med ett tryck på skärmen kan få upp live bild från nåt gömställe som djuren brukar gömma sig i. 
Innan nån säger de så, ja jag vet att de e nördigt och onödigt men jag gör det endast som en kul grej.

Men till min fråga då jag inte riktigt blir klok på det är om det går att köpa hem själva PI enheten, en touchskärm och en temperatursensor sedan koppla ihop det och skruva fast eller måste man programmera och ha sig?


En i min klass gjorde ett ekosystem som slutprojekt där vattendelen styrdes av Raspberry PI, han fick programmera allt själv, men resultatet blev nog bra verkar det som! 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild