Foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
0
svilenius:
Finns det någonstans man kan beställa frysta råttor?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Ja flera ställen :) Billigast om man hämtar det själv, hos personen eller på en mässa, men det finns även några stycken som skickar inom Sverige. 

www.terrariedjur.se/?page=market&bos=0&category=0&sarea=0&s=frysta+r%E5ttor


47
0
svilenius:
Tack för tips! 
Vill helst skicka efter då jag varken har körkort eller bil, så har lite svårt att ta mig längre sträckor :)

342
183
DannyF:
lånar tråden lite o frågar hur länge man kan ha frysta möss i frysen? tänkte också beställa men ingen idé att betala frakt för bara 10 st tex.  de lär ju bli gammla även om de är frysta efter en viss tid?

96
141
Guns4ever:
Kolla köp o sälj, finns någon som skickar fryst foder.


342
183
DannyF:
Soulweeper skrev:
Kolla köp o sälj, finns någon som skickar fryst foder.





jo precis, har kontakt med några som skickar foder. men min fråga var hur länge jag kan förvara dom i frysen innan dom blir gammla. beställer gärna ett helt gäng så det räcker, men vill ju inte kasta eller ge ormen dålig mat.

2966
1645
Hoggaforfan:
Ett år kanske?
Blev nyfiken och googlade runt lite och kött ligger på 3-12mån. Vad som händer efter de 12mån vet jag inte. Jag har ätit mat som legat ännu längre i frysen utan problem.

342
183
DannyF:
okej låter ju bra kanske beställer 30-40 möss då :)

903
509
Evanjeline:
Efter den tiden börjar väl näringen försvinna mer, tappar smak och större chans för frysskador tror jag. 

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Hoggaforfan skrev:
Ett år kanske?
Blev nyfiken och googlade runt lite och kött ligger på 3-12mån. Vad som händer efter de 12mån vet jag inte. Jag har ätit mat som legat ännu längre i frysen utan problem.


Efter en viss tid i fryst tillstånd börjar fodret att tappa näring! Smaken och utseendet kan ju också förändras som Evanjeline nämnde vilket också bör tas i åtanke! 1- års regeln fiúngerar ju att följa men det är ju alltid bäst med så färskt foder som möjligt! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild