Alba Expo Norrköping, lite frågor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

39
60
Ahling:
Hej!

Jag går i funderingarna att dra mig till Alba expo nu på lördag. Har aldrig tidigare varit på någon form av reptilmässa och går lite i funderingar till er som har erfarenhet av dessa.

Dels tänkte jag kolla; jag går i planer att införskaffa en till skäggagam, hona. Satt och kikade runt på köp- och säljforum, då tanken dök upp. Är det billigare på mässor? Eller är det bara att det finns mycket av allt? Mer fokus på specifika morpher? Eller säljs även "standard"färgade reptiler? Åker ni till en sån här mässa för att fynda till bra pris, eller snarare för att helt enkelt kolla på schysta utställningsdjur osv?

Tack på förhand!

51
35
Suzzieg:
Ahling skrev:
Hej!

Jag går i funderingarna att dra mig till Alba expo nu på lördag. Har aldrig tidigare varit på någon form av reptilmässa och går lite i funderingar till er som har erfarenhet av dessa.

Dels tänkte jag kolla; jag går i planer att införskaffa en till skäggagam, hona. Satt och kikade runt på köp- och säljforum, då tanken dök upp. Är det billigare på mässor? Eller är det bara att det finns mycket av allt? Mer fokus på specifika morpher? Eller säljs även "standard"färgade reptiler? Åker ni till en sån här mässa för att fynda till bra pris, eller snarare för att helt enkelt kolla på schysta utställningsdjur osv?

Tack på förhand!

En del saker kan vara bra pris på, vi köper en del tillbehör och foder. Tillgången på djur varierar. Ofta kan man förboka djur som kommer till mässorna.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Vad du kan hitta på mässorna varierar ju ofta ganska kraftigt beroende på tillgång och efterfråga. Jag har fyndat många gånger och jag tycker helt klart att det är värt att åka till mässan om man så bara behöver införskadda tillbehör då priset ofta kan vara mycket förmånligare än i djuraffärer! Om man är ute efter lite mer speciella arter eööer morpher så hittar man ofta det med men som sagt så är det alltid en överraskning vad man kommer att hitta vilket jag tycker är en stor del av charmen med mässorna! Jag kan verkligen rekommendera ALBA Expo, mysig atmosfär och ett bra utbud av djur och tillbehör! Och för oss som är lite smått tokiga i djur så är det ju underbart att bara gå och spana på alla olika djur och drömma lite! ;) 

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Åk dit och se om du har tur, annars är det ju bara att köpa en skäggagam efter mässan. 

Men oftast kan man hitta vanliga djur något billigare, och orkar du vara kvar hela mässan kan jag nästan garantera att du kan få köpa en skäggagam till riktigt bra pris om det finns någon som inte fått sålt. De flesta åker till mässan med målet att bli av med så mycket djur som möjligt, därav finns det lite annan prutmån på mässor också, även om man inte ska pruta ohyffsat mycket bara för att det är mässa. Men är det någon gång man kan pruta så är det på mässa, och det brukar gå bättre ju senare på dagen det är ;) 


165
186
denka:
Ja åker dit av några själ. 
1. Göra en trevlig resa :)
2. Foder :)
3. Hoppas att tjekierna är där så man får shyssta glas terr :) 
4. Spontan köp:)
5. Sponsrar reptil hobbyn :) kommer inga blir d inga mässor :)

45
77
logain:
Hej!

Som flera beskriver så finns det många skäl att åka till mässor. På mässorna brukar det finnas normalfärgade och ofta morphade skäggagamer.

För några år sedan var vi på jakt en en skäggagamshona i en specifik ålder (storlek). På den mässan fanns det flera djur som mötte våra krav till bra priser.

Utöver det så hittar du massor av annat du behöver dina reptiler såsom foder och tillbehör till bra priser. En normal mässa köper jag oftast bara foder och lite tillbehör samt tittar på djuren. (Samt sponsrar hobbyn som denka skriver ovan).

Hoppas du hittar en skäggagam.

/Victor

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Om inte är det faktiskt trevligt att bara strosa runt, kolla djur och prata med folk, bortsett från att man kan göra trevliga inköp till fyndpriser, och dessutom brukar det finnas trevliga utbud av böcker, tidningar och teckningar man inte så lätt kommer över annars, och likaså t-shirts & smycken. 

Mässor är helt enkelt trevliga tillställningar, lite som där här sidan fast IRL kan man säga ;)


39
60
Ahling:
Känner att svaren är tillräckligt utförliga för att ta beslutet:
I'll be there! :)

Tack!

165
186
denka:
Hehe d göru jävlit rätt i :) 

81
113
Henriette:
Jag vet att det är en uppfödare av skäggisar som kommer vara där med många djur till salu, av olika morpher ! :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild