fluffis skrev:
Jo, jag såg sen att de här gamla trådarna faktiskt fanns ganska långt bak. Hoppas du hittade något där i alla fall :)
Jo, det var matnyttigt.
Jonas_ skrev:
Varför köpa en tysk banan om dom finns till salu i Sverige?? :P Stöd dom svenska duktiga seriösa uppfödarna som finns, det är mitt stalltips :)
Finns arten inte alls i Sverige, nej då kanske man ska fundera på någon stor mässa i Europa men att åka till Hamm för att köpa djur som redan föds upp i vårat eget land verkar ju inte så genomtänkt :)
Jag har tagit hem ormar från både Belgien, England & Holland och då alltid bett någon "bekant" eller annan herpare som ska till mässan att plocka hem åt mig för en slant. Brukar alltid gå att lösa, bara man betalar & gör klart allt innan så den som hämtar slipper hålla på med massa pengar, man ska göra det enkelt för transporten såklart :)
Hoppas du hittar vad du söker! Oavsett vilket land det nu bli i ;)
Jo, man vill ju vara schysst, och en banan kan jag säkert få tag i. Men om det går att få tag i flera ormar, varav vissa kanske är svåra att hitta i Sverige, på en och samma dag, för en rimlig eller billig summa(att åka över hela Sverige för en orm känns sisådär, blir dyrt i längden) så skulle jag nog välja det. OM det handlade om flera tusenlappar.
Men när jag har råd med dyra ormar kanske det finns fler av dessa i Sverige och varken pris eller tillgång är helt ok. Jag har i nuläget bara plats för en orm.
Just nu vet jag inte ifall de skulle bli billigare att hämta upp i Hamm. Osäkrare skulle det bli i alla fall.