Borra i glas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

67
2
jens:

hej 

 

någon som kan svara vad de är för, fördelar och nackdelar med att använda plast istället för glas 

svårare att göra rent elr?


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Glas är tyngre, men blir inte repigt lika lätt, så har du bara en plast burk så är det ju lättare att göra rent den, men inte lika snyggt 


356
177
krypet:

276
118
Maqea:

Du bör ha vatten när du borrar i glas för att binda dammet, inte bara som kylning. Glasdamm i lungorna är inget att leka med. Det kan bli livsfarligt.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

"bör" snarare måste ;P 


90
5
azbt:

Bättre sent än aldrig.

 

Jag håller på att borra i mitt exo terra just i denna stund med glasborr, det går bra men j**ligt långsamt.

Första hålet går jätte bra att fylla upp terrariebotten med lite vatten och sen är det bara att sätta sig och nöta. Det tog mig 3 timmar (inefektiv tid) att borra igenom med en 6mm borr. I dag kommer det mer spännande steget att borra 25mm hål.

Använder dessa borrar:

www.clasohlson.com/se/Glas%20&%20kakelborr/Pr312694050

 

Dräneringen som är tänkt att användas:

www.clasohlson.com/se/Genomf%C3%B6ringsnippel/40-8385

 

Hoppas fler vågar prova!


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

azbt förstår att det tod tid med dom grejern. Då går det nog fortare med en diamantslipstift, annars skulle jag nog rekomendera diamanthålsåg det tar inte alls lika lång tid men då är det ju en helt annan prisklass på verktygen också 


90
5
azbt:

Ja haha! Blwv en annan lösning i alla fall. Finns i mitt album. 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Har du bara silikonat fast dränerigen? Och vad blir det för kul i burken sen? 

edit såg nu att det var mutter och packning med 


90
5
azbt:

Ja gav upp eter att jag väl kom igenom med 6mm borren och åkte till jobbet för att hämta diamanthålsåg vilket jag starkt rekommendera r. Kapade sedan pluggen så att jag fick den i samma yta som glaset och limmade den med power glue. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild