Uppfödare av Ptychozoon kuhli

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

175
228
Rosenlukas:
Då det kanske blir en flyggecko efter årsskiftet beroende på hur lättillgängliga de är letar jag efter någon som föder upp dem själv. Är ute efter en mindre grupp, kanske 2 honor och en hane eller liknande. Gärna i sydsverige :) Vill gärna veta mer om dessa fräcka djur så skriv så mycket fakta som möjligt. Har hittat väldigt olika fakta på många sidor som motsäger varandra så är tacksam om någon vet vad som verkligen krävs.

903
509
Evanjeline:
Tropikhuset i Malmö säljer såna, sen om de är i bra skick eller inte har jag ingen aning om.

175
228
Rosenlukas:
Skickar ett PM till dom på facebook. Kollade på deras flyggecko på mässan igår och den jag såg var riktigt fin.

10
12
SimonSode:

I just got an adult pair. If everything turns out well i hope to breed them doing 2015, but it is still too early to say how things are going to turn out.  But if you contact me down the road i can update you on how things are going ;)

 

Wild caugth animals of this species can not be recomended for the novice keeper. They are often filled with mites and pararsites. 

But it is deffinately a super awesome species! :)


903
509
Evanjeline:
Also WC aint legal in Sweden;>

10
12
SimonSode:

I am not sure if that is correct. some of the animals you see in petshops are wildcaught.  no doubt about it. 


214
333
MartinJ:
As far as I know, it is illegal to own wild caught vertebrates (fish being the only exception as far as I know) in Sweden, like Evanjeline said. This does not mean that wild caught aren't sold or traded with, unfortunately.

If anyone have the actual law where this is stated, it would be greatly appriciated, since I haven't actually read it myself.

175
228
Rosenlukas:
De jag snackade med sa att de inte var WC men man vet ju aldrig... De var inköpta i Danmark, utan uppfödarbevis verkade det som och de var ca 1 år gamla. Ska man satsa på att köpa eller avstå?

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
L80. Kapitel 1. Paragraf 4.

Viltfångade djur får inte hållas, förmedlas eller säljas för sällskap och hobby eller för att a

nvändas som foderdjur. Detta gäller dock inte fiskar förutom de arter som omfattas av f

ridlysning. Detta gäller inte heller ägg (rom) och larver (yngel) av de arter av grod- och kr

äldjur som i enlighet med undantaget i 11 § artskyddsförordningen (2007:845) får hållas 

under en begränsad tid för studier av utvecklingen, men inte som vuxna.



Sen stämmer det absolut att det finns viltfångade djur i svendka djuraffärer. 


10
12
SimonSode:

I stand corrected. 

 

When you buy adult Ptychozoon from a pet shop. There is not much of a chance that they are CB. 

If you dont have a lot of experience keeping geckos, this species can not be recomended unless you get CB animals.  

And if you want to be sure of that, buy from a breeder :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild