Bilder i galleriet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

223
6
Susanne:

Vilken typ av bilder är det gemensamma bildgalleriet till för? Kan vi ladda upp vad som helst där eller ska vi hålla oss inom ramen för denna sidas ämne? Personligen går jag dit för att se djur- och terrarie bilder.  Men det kanske bara är jag som är så tråkig. skratt


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

De bilder som syns under "Bilder" (Förutom de senast uppladdade) är bilder där en art har specificerats på bilden. Med andra ord kommer endast bilder med olika typer av terrariedjur synas.

Det jag tror du reagerar på är att du även ser de senaste, som egentligen kan vara lite allt möjligt, då den visar det som folk laddar upp till sitt egna bildgalleri.

Jag tror man vill kunna se alla senaste bilderna, även de som inte har arter specificerade (Speciellt eftersom många inte specificerar arter på deras bilder). Men visst kan det kännas lite konstigt att det "blandas" med folk på personer m.m.

Ett alternativ hade varit att man kan växla med att se senaste bilder med artspecifikation på, eller se precis alla.

 


366
155
Linus:

Jag tycker att just "Senaste bilder"-funktionen är trevlig, av precis de anledningar som du säger! Om man vill se bilder på djur eller terrarium så kan man ju bara klicka sig in på de kategorier man vill kika omkring i :)


9
15
letripod:

Instämmer med ovanstående! Det vore även checkt med ett par till sidor så man kunde bläddra tillbaka lite i senast uppladdade.


1661
777
fluffis:

Susanne:

Jag förstår inte riktigt vad du menar.


459
138
Pakke:

Fluffis, tror Susanne menar att varför bilder ska visas på oss/övrigt bilder istället bilder på djur. D.v.s kolla på den "bilder" nu på terrariedjur.se så förstår du kanske vad Susanne syftar på?


1661
777
fluffis:

Aha, ja, där är ju en massa annat just nu men för det mesta tycker jag att det brukar visas bilder på djur och terrarier vilket jag tycker är mer intressant. Jag tycker denna funktion är supertrevlig och jag hade också gärna sett mer än en sida av nyuppladdade bilder :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Att kunna bläddra tillbaka längre än vad den visar i dagsläget kommer att komma. Ibland är det rätt kul att bara sitta och kolla på en massa bilder istället för att gå in på en specifik art och kika :)

Kanske kan göra någon sida med filter-funktion med. Så att man t.ex. kan se alla senaste bilderna på enbart ödlor.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Förslag på hur man kan få fler folk att specificera arter på deras bilder vore för övrigt tacksamt.

Känns funktionen ologisk? Hur skulle man kunna göra den lättare att använda?


459
138
Pakke:

Anders: Ja, kanske vore det något om "bilder på djur" och "bilder på övrigt" istället enbart "bilder"? =)

Bara ett förslag.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild