Headset

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

741
681
Binks:
God eftermiddag i stugorna!

Jag är lite sugen på att köpa ett nytt headset till datorn och spanat in Steelseries siberia v2, men de verkar vara lite olika priser beroende på vad man vll ha.
Någon som har erfarenhet av dem och kan säga något?

De enda det egentligen hänger på är ett vanligt v2 headset, eller om man ska slå till på ett med inbyggt ljudkort och som dessutom lyser lite fränt om.

Upplys mig!

269
60
Jonas:
jag köper nästan bara sennheiser då jag upplever kvaliten är bättre (dock lite dyrare) har haft 10 tal siberias alla trasiga i kabel så jag vet inte:)

Medlem i DHF
1081
772
Westman:
Har  Steelseries  är inte riktigt nöjd med ljudet i den jag har iaf

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag kör Sennheiser jag också. (HD555 för att vara exakt) Är rätt nöjd, sitter skönt och är helt okej ljud. Det är ju enbart hörlurar dock, så någon mic är inte med.

Steelseries gör väl annars bra gaming-grejer, men aldrig testat deras headset.

741
681
Binks:
Jag har hört mycket bra om just steelseries så därför var jag lite sugen på dem.
Men sen var frågan om det var värt att lägga till lite för inbyggt ljudkort?
ddr:

Har 6 stycken Steelseries i olika färger och modeller, Makalöst nöjd. Senast blev det en Siberia Elite till grabben, 
Sitter verkligen som gjutet på huvudet...


60
40
bushman:
Astro A !!
ingen over, ingen ved siden av :)
guld å bruke over lengre tid, fantastisk lyd, enkel og bra mixamp.

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Bra tråd! Är själv ute efter ett nytt headset, så denna följer jag. :)

214
333
MartinJ:
Jag använder också Sennheiser-hörlurar, men för mig är mikrofån ett måste. Sennheier PC 320 blev det för min del, och jag är otroligt nöjd. Bra ljud, bra mikrofån (både ljudmässigt och hur den är utformad), lätt och sitter bra. Jag spelar mycket och sitter därmed längre stunder vid datorn, och det fungerar helt utan problem. Sedan har den två små detaljer som jag inte brydde mig om när jag köpte den, som senare har visats sig vara två små detaljer som är helt fantastiska. Det ena är att volumkontroll finns direkt på högra "örat", och det andra är att micken stänger av sig om du fäller upp den. Så simpelt och samtidigt genialiskt.

(Ett sista tips kan ju vara att kolla på mer musikrelterade forum för detta, om du är riktigt seriös i vilket headsett du ska skaffa)

232
94
anamidnatt:
Jag är inne på mitt 3e par steelseries, helt okej för pengarna, brukar köpa på netonnet. har haft vitt, sen rosa och nu vitt igen.

Det enda är att jag använder mina till allt, och har på högsta volym i phonen alltid och är inte speciellt rädd om dem, så jag sliter ut mina på 1-2 år ungefär, sen är sladden sönder efter väldigt våldsamt användande. Dock är detta väldigt länge då jag brukar ta kol på earbuds, in-ear lurar osv på ca en vecka.

Så håller mig till steelseries, det gör min pojkvän med som är inne på sitt andra par, hans har dock hållit längre än mina ;D, micen är bra, ljudet är bra och de är snygga! Har haft dem på mig vid 2 tillfällen på fotosessioner :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild