Namn?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

347
220
Newton:

Det här med namn är alltid lika svårt!
Ändå har jag döpt en hel del djur i mina dagar..

Min panterkameleont (om vi ska hålla oss till terrariedjuren) heter Newton..
Liten ordlek "Newt" - "ödla", även om han inte är en faktiskt Newt (Salamandridae) :)

Jag kommer ta hem en till kameleont (jacksonii - någon av de två större) och sitter och funderar på ett bra namn till en 1.0.

Skulle vara kul att veta vad era djur heter.
-Vet att många har massor med djur, men vi kan väl hålla oss till en 3 till 5 namn per inlägg så slipper man skriva upp 30 djur - Om man ens har namn på alla :)


456
200
isdrake:
Har ju bara två ödlor, Sheldon & Amy. Får jag ungar på dem ska alla heta Shamy. :)

347
220
Newton:
isdrake skrev:
Har ju bara två ödlor, Sheldon & Amy. Får jag ungar på dem ska alla heta Shamy. :)


Jag anar ett Big bang theory - tema ;)

19
8
Themi5:
fem av mina heter Lexus, Epsilon, Omega, Cium och Gru:-)

45
462
Zuzanne:
Fem av mina ödlor heter Zavannah, Zeldah, Ztigh, Rhodrigo & Noelleh.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Vet att många inte bryr sig om att namnge terrariedjur, jag gör det mest för att det är kul. Har drygt 60 djur och alla har namn. Kozak, Milton, Xania, Arion, Leonardo, Leia, Doth, Romeo, Julia, Kevin och Dave är några av dem. Har en del underliga namn också så som Kjell-Astrid, Annika-Knut och Bertil-Berit. Blev lite många där så resten får ni gissa er till :)

903
509
Evanjeline:
Mina djur heter kiwi, morot (papegojor) sallad (sköldpadda) och Blåbär (ödla)

51
8
Rochkan:

När jag hör namnet Newton tänker jag direkt på Isaac Newton, och självklart att du ska fortsätta i ett vetenskapligt tema.
Jag har haft två kameleonter med just det temat, Farenheit och Kelvin, men det finns ju massa roliga namn t.ex. en hona skulle passa med namnet Celsius. Men annars Pascal, Kepler, Einstien, Heisenberg.. Tycker forskarnamn passar bra på de filurerna, de ser så funderande ut när de gör något! :)

Annars hade jag skurktema(batman skurkar) på mina djur. Harley(harley Quinn), Mr J(Jokern), Mr. Freeze osv..


347
220
Newton:
Rochkan skrev:
När jag hör namnet Newton tänker jag direkt på Isaac Newton, och självklart att du ska fortsätta i ett vetenskapligt tema.
Jag har haft två kameleonter med just det temat, Farenheit och Kelvin, men det finns ju massa roliga namn t.ex. en hona skulle passa med namnet Celsius. Men annars Pascal, Kepler, Einstien, Heisenberg.. Tycker forskarnamn passar bra på de filurerna, de ser så funderande ut när de gör något! :)

Annars hade jag skurktema(batman skurkar) på mina djur. Harley(harley Quinn), Mr J(Jokern), Mr. Freeze osv..



Det var faktiskt det som min polare som kom på namnet tänke också ;)
Han rabblade upp en massa och Newton fastnade liksom.. Jag är nog lite inne på din ide ;)

Kepler var fint!


57
42
Lunatisk:
Jag tycker också det är kul att namnge djur!
Mina spindlar heter Sylvester (efter Stallone), Buffy (Buffy the vampire slayer hahah), Zymeon (finns en del fräcka bibliska namn) och Amalthea (en av Jupiters månar)
Min kära stäppvaran heter Mumin :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild