Nätpytonuppfödare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
tjena!

Hur ser det ut idag, finns det någon som föder upp nätpyton i Sverige?

429
254
JACLAR123:
Jag tror att Kakmonstret ska para sina, men jag vet inte när :P

82
16
Bremnes:
Ja det finns det. Men de uppfödare jag känner till säljer det mesta utanför Sverige. 
Men jag tror att det kommer dyka upp fler uppfödare av nät. Framförallt nu när de flesta morfer finns i superdvärg. För jag tror att storleken skrämmer många på mainland nät. 
Mitt tips till dig annars är att kolla in de största uppfödarna så som Bob Clark och Prehistoric Pets. Båda dessa uppfödare erbjuder leverans till Hamm. Sen är det bara att åka dit och hämta upp djuret. 
Jag har ett 1.1 par nät nu (purple albino tiger och Platinum het lavender), men det dröjer tyvärr nåt år innan där blir ungar på dem.... ;)

Lycka till!

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tack för svaren.

Vad får man ge på ett ungefär för en albino purple och platinum i Sverige respektive Tyskland?
För de är nämligen de morferna jag har tittat mest på :)



25
10
Retic:
Kolla Terraristik.com där finns priser i €$£

278
122
Snakedude69:
Depend on what your looking for for a nät python.  I know somoneone local that has some basic  super dwarf morphs.  but if you want somthing crazy your better off buying them from USA and shipping them here.  cheaper


60
40
bushman:
www.imperialretics.co.uk

www.thereptileroom.co.uk/livestock/reticulatedpythons.php

Thereptileroom i England er også europeiske distributøren for prehistoricpets i USA. 

Medlem i SHF
61
74
Joachimlofgren:
Om man vill ha en normalfärgad nät. Fast "dvärg". Har jag förstått det rätt om man ska leta efter lokalitet kayuadi?
Eller finns det framavlade mindre? 

60
40
bushman:
Det er en av flere lokaliteter. 

"Dwarf Retics are smaller growing snakes that originate from several different island localities, where they have adapted to harsher environments and the lack of large prey items. They have all the intelligence, good looks, and charm that the "mainland" Retics have, but in a much more manageable package. Pure blood Dwarf Retics attain adult sizes that vary depending on the exact local (we work with Selayers, selective Jampeas, Madus, Kalatoas, and a few others to keep our stock small), and are comparable to Carpet Pythons, and can be kept and bred in widely available caging and rack systems commonly used for much smaller species, such as smaller Boa Constrictors. When crossed into the Mainland varieties, they can be used to scale down the size of popular morphs, putting them within the grasp of any keepers capable of handling a mid sized constrictor. We use different localities with different morphs to bring out the best in each snake in terms of color and pattern."

278
122
Snakedude69:
The guy  i know  sells normal.. or tiger  super dwarfs.  He is located in Västragötaland. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild