Candoia aspera

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
10
1603:

Ovanlig art som är svår att hålla, jag är medveten om det.

Min fråga är, har någon här erfarenhet av arten?
Dessutom, är det någon här som ens vet ifall någon i Sverige håller arten (CB)?
Väldigt tacksam för svar.

 


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

Fredrik Averbäck födde upp dessa för ett antal år sen, du kan kanske höra med honom.


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Jag kollade med han för ett par år sen, och då hade han inga Candoior kvar alls, och har för mig hans aspera försvann utomlands. Men man vet ju aldrig.


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

Mässorna i Danmark skulle jag gissa på att det kan va lättare att hitta  Candoia


88
10
1603:

Tackar för svaren!


88
10
1603:

Är det någon utav er som har kontakt med Fredrik Averbäck idag, eller vet hur man får tag i honom?


741
681
Binks:

Vad jag läst i Snoken så ska de inte vara så svåra att sköta om dem.
Du får köpa just den tidningen själv då det stod sjukt mycket om dem, som vart de kommer ifrån och hur de ska hållas.Bara hojta till så tar jag reda på vilket nr av Snoken det var.

 


69
56
Moong:

Jag har aldrig sett en Aspera i Sverige om du verkligen vill få tag i en får du väl åka till hamm eller liknande :)


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Tyvärr måste man nog masa sig till Hamm om man vill ha tag i lite ovanligare Candoia, lite synd då det är riktigt tuffa ormar, som möjligen kräver lite jobb med juveniler, men annars problemfria och fantastiskt snygga.

England är annars ett alternativ, de verkar lyckas lite då och då med aspera, bibroni osv.

ddr:

Vill minnas att de fanns för 6-7 år sedan.. Fanns till salu på Vinterexpot i Alvik nåt år.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild