Amazon terrarium bra eller dåliga?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

39
11
LDJ:
På Amazon säljs olika terrarium, är det nått att ha eller dynga?
tex:
amzn.eu/d/0bZu3YDN

Medlem i GHF
61
24
Johan_86:
Mycket av grejerna på Amazon är väl ren dropshipping om jag förstått rätt. Jag är själv väldigt försiktig med att beställa saker från Amazon då mycket av det som säljs där är sånt du även hittar på Temu eller Aliexpress. Jag hade köpt ett terrarium från en känd tillverkare istället, det var ju ändå så ganska dyrt.

// Johan  

945
533
Johnexotics:
Vän till mig köpte 60x60x120 osb terrarium ända dåliga hon tyckte var vid skjutspåren jag har köpt glas terrarium där ifrån och är nöjd 

39
11
LDJ:
Johan_86 skrev:
Mycket av grejerna på Amazon är väl ren dropshipping om jag förstått rätt. Jag är själv väldigt försiktig med att beställa saker från Amazon då mycket av det som säljs där är sånt du även hittar på Temu eller Aliexpress. Jag hade köpt ett terrarium från en känd tillverkare istället, det var ju ändå så ganska dyrt.

// Johan  

Ok, ja det är ju lite av en chansning. Kanske bättre att lägga till och få ett som man vet är bra eller kunna kontakta tillverkaren om det är något.

Medlem i GHF
61
24
Johan_86:
LDJ skrev:

Ok, ja det är ju lite av en chansning. Kanske bättre att lägga till och få ett som man vet är bra eller kunna kontakta tillverkaren om det är något.

Yes så hade jag nog hellre gjort. Är ju lite otäckt också med plast tillverkat utanför EU, de har ju inte samma regler som oss så man kan omöjligt veta om de är behandlade med något som potentiellt skulle kunna vara skadligt för reptiler.

Medlem i SkHF
1397
1640
NellyNiklas:
LDJ skrev:
På Amazon säljs olika terrarium, är det nått att ha eller dynga?
tex:
amzn.eu/d/0bZu3YDN

"FINCA CASAREJO" är en firma i Spanien som primärt erbjuder produkter till burfåglar/höns och fjäderfä. (Ute/inneburar, voljär och tillbehör). Burarna är ac "Ecoflex", som i sig låter som en mix av plast och andra material. Hur materialet reagerar eller påverkas av värmekällor är svårt att säga. 

Jag hade lagt pengarna på något begagnat terrarium eller material för att bygga själv.

Mvh
Niklas

39
11
LDJ:
NellyNiklas skrev:

"FINCA CASAREJO" är en firma i Spanien som primärt erbjuder produkter till burfåglar/höns och fjäderfä. (Ute/inneburar, voljär och tillbehör). Burarna är ac "Ecoflex", som i sig låter som en mix av plast och andra material. Hur materialet reagerar eller påverkas av värmekällor är svårt att säga. 

Jag hade lagt pengarna på något begagnat terrarium eller material för att bygga själv.

Mvh
Niklas

Mycket sant det du skriver!
Blir ett ifrån terrariebyggarna då det inte kommer hinnas med att bygga ett nu.

Medlem i GHF
61
24
Johan_86:

NellyNiklas skrev:

Mvh
Niklas

Jag försökte faktiskt googla på tillverkaren och fick bara upp massa hönsprylar så var osäker på om det var samma ????
Är du ute efter PVC i den prisklassen har IMcages, aluracks och kanakydesign bra alternativ. Tror IMcages blir dyrt med frakt men både aluracks och kanaky skickar flatpacks vilket inte alls blir särskilt dyrt.

/Johan

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild