Sur orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
EilaMrd:
Hej, har en boa har haft henne snart i ett år och hon är aggressiv även om hon har ätit för några dagar sen, har ni några tips hur jag kan få bort det hanterar henne varje dag men hon biter en varje gång nästan

100
72
Nickesnoken:
Prova att inte hantera ormen varje dag, den blir stressad av att hanteras så ofta. Sen bör du undvika att hantera ormen efter att den har ätit, händer att de spyr upp födan och jag väntar alltid några dagar efter matning med att hantera någon orm.

6013
4595
Tropfrog:
Hon är sur för att du plockar upp henne varje dag. Låt henne vara ifred så skall du se att hon lugnar ner sig.

Mvh
Magnus 

2
1
EilaMrd:
Tar inte upp henne varje dag men klappat eller vad man ska säga på henne varje dag 

6013
4595
Tropfrog:
Så sluta att störa henne. Hon visar ju tydligt att hon vill vara ifred.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1311
1522
NellyNiklas:

EilaMrd skrev:
Hej, har en boa har haft henne snart i ett år och hon är aggressiv även om hon har ätit för några dagar sen, har ni några tips hur jag kan få bort det hanterar henne varje dag men hon biter en varje gång nästan

Kan också vara tecken på att ormen är stressad över miljön i närområdet. Det kan vara allt från temperatur, luftfuktighet och närhet till gömsle med önskvärt mikroklimat, så det kan vara värt att kolla över parametrar i vivariumet/terrariumet.

Ett alternativ till att hantera med händerna är att istället använda ormkrok. Det kanske underlättar. En "död" krok skrämmer kanske inte lika mycket som en varm och levande hand.

Mvh
Niklas

6013
4595
Tropfrog:
Men varför krok som alternativ till daglig hantering med händer? Vad fyller det för funktion?

Mvh
Magnus 

104
207
Eremit3n:

EilaMrd skrev:
Tar inte upp henne varje dag men klappat eller vad man ska säga på henne varje dag 

Det är för ofta. Låt henne vara. Hon visar tydligt att hon inte vill. Däggdjur är bättre passande om du vill plocka med djuret varje dag :) 

5
2
AmandaRichardson:
Varför hanterar du ett djur som tydligt uppvisar att den inte vill?  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild