Veterinär?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

32
1
Cajsaaandersson:

Tänkte höra om de är någon som vet om de fins någon veterinär i västmaland som tar imot ormar? Och är de någon som har ett hum om vad de brukar kosta att göra en vanlig undersökning?

 

Tack på för hand. 

//Cajsa 


269
60
Jonas:

köping / strömsholm är inte bra iaf har jag fått lära den hårda vägen. samma med Västerås (det blå huset)

 

nu kan du stryka några iaf:)


1662
779
fluffis:

Någon veterinär däruppe känner jag inte till men angående kostnadsfrågan så går en besöksavgift dit jag brukar gå, på 575 kr (fagelkliniken.se/index.php/priser/besoeksavgifter) och sen läggs det på för vad som behövs, tex röntgen, mediciner, undersökning av parasiter osv.


158
19
Johanon:

Nu är det dock fel län, men kan ju vara bra med en Veterinärs-tråd.

I Hallland så kan jag iaf rekommendera Slöinge djursjukhus.

Mycket bra sjukhus med trevlig och bra personal


32
1
Cajsaaandersson:

Okej, Men de är bra med fler förslag. :)

 


88
10
1603:

När vi ändå är inne på veterinärer vill jag passa på att varma folk för blå stjärnan i Göteborg.
Dem är helt okunniga vad gällade speciella sjukdommar kopplade med till exempel  morphs och vissa arter.

Dem påstod till exempel att min M.mcdowelli Jaguar med wobblehead, vilket inte är ovanligt, hade hjärnvirus och att det antagligen smittat alla mina andra reptiler. 


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Om du kan tänka dig att åka till Uppsala så finns Ywon Rochard (Djurdoktorn) som är bra på reptiler. En grundundersökning kostar cirka 500 kr och sedan tillkommer beroende på behandling.


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

1603: Att varna andra för Blå stjärnan bara för att de ställt en diagnos som du inte håller med om tycker jag är dumt. Det är en av de allra mest kompetenta veterinärklinikerna för reptiler i Sverige. Om de har ställt en felaktig diagnos i just ditt fall eller inte kan jag förstås inte säga något om, men kunskapen om kräldjur generellt bland veterinärer i Sverige är ytterst bristfällig (för att inte tala om groddjur) och Blå stjärnan får ofta agera konsult till veterinärer runt om i hela landet och gör det oftast så bra som det går att få.


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Det är rätt uppenbart att en veterinär har bättre saker för sig än att lära sig alla framodlade morfers genetiska defekter. De kanske aldrig under hela sin karriär får in ett sådant djur.

Och tar man med sig ett sådant djur med medfödd defekt (ex jaguar eller spider) så informerar man väl veterinären det??

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild