Hane eller hona?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
0
tobbe862reptil:

Hur stor är chansen att 2 kungspytonormar parar sig om man köpt dom som 2 hanar ? Är det möjligt att dom föraöker göra det endå eller är det helt enkelt en hane och hona ? 


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

då är det nog en hona och en hane.


13
0
tobbe862reptil:

Okej jag tror det med fast vill gärna höra från andra att det är antingen eller :p


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Med största sannolikhet är det en hona + hane. 2 pytonormar av samma kön parar sig inte, jag har aldrig en hört att dom försöker :) Däremot kan 2 hanar slåss under avelsperioden, det är något man ska tänka på!

 


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Precis! Tänker som jonas_ =)


218
47
asus:

haha kanske 2 homo kp ? :D

 


13
0
tobbe862reptil:

Får väl se om det kommer några ägg framöver.. haha men man vill ju veta fall man ska bygga eller köpa kläckare i God tid :p

 


82
16
Bremnes:

Jag har sett en hane försöka para en annan hane. Dock inte någon kungspyton. Om jag inte har helt fel så har jag sett något klipp på Youtube när detta sker. 

Men det är väldigt ovanligt, så störst sannolikhet är att det är ett par du har. Har du någon i din närhet som kan könsbestämma dem? Annars är det bara att vänta och se om "honan" svullnar upp! :)


88
153
LunarBallReptiles:

HA !!!
Inte så vanligt ??
Jag har haft två Kungspytonhomos :-P

Hade en PastelHane som jag parade med två honor.
Den ena svällde upp som den skulle vid ovulering men inte den andra så jag fortsatte para henne....
Hände inget det året och till nästa år provade jag igen med samma pastelhane.....
Inget hände och jag gav upp henne....
Sålde henne som sällskapsorm till en som jag känner och när jag lämnade henne så vill hon att jag skulle kolla könet....
Hade inga nålar med mig så jag poppade och ut kom det två hemipenisar ??!?!?!?!?!
Perfekt ju, kör iväg med en hona och tar hem henne som en HANE !!!
Han vägde nästan 3Kg så jag kollade aldrig könet när jag köpte den =(

Men inte konstigt att det inget blev på parningarna :-P


297
15
shad0w88:

Hahaha vilken syn;)

Men de finns ju bögar i alla sorters djur så vf inte kp?

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild