En liten orm för en nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Qelei:
Hej! jag har börjat fundera starkt på att skaffa en orm. Har aldrig haft en tidigare och jag är fortfarande lite för rädd för att ha en stor orm. Jag är mer intresserad av en mindre ormart. Har ni bra tips på någon art som inte blir så stor samt är nybörjarvänlig?

536
239
David:
Hur liten orm tänker du dig? Kungspytpn är ofta lugna, (dock lite tråkiga kanske), men det är ju en smaksak.  Leonis kungssnokar har jag själv, de tycker jag är tevliga. Majsormar brukar vara trevliga. 
Strumpebsndssnokar kanske? 

72
56
Nickesnoken:
Strumpebandssnok ... Finns flera olika sök på thamnophis. 

De äter fisk, kycklinghjärta, möss. De är också väldigt aktiva och rör sig och visar sig mycket och ofta. 

536
239
David:
Rosenboa, dock ganska ovanlig nuförtiden har jag märkt.

Medlem i GHF
36
11
Daniel79:
Kungspyton finns överallt o e enligt mig väldigt tråkiga o kan bli svåra om dom börjar bli kräsna me maten.

Strumpebandsnokar e roliga fina o speciella, kan va lite kvicka vid hantering.

Rutpyton e en väldigt underskattad orm som e lite roligare o visar sig väldigt ofta i terrariumet, väldigt bra ätare. Kan vara burdefensiva men löses lätt med ormkrok... 

Mina tankar.... Mvh Daniel 

6
1
Qelei:
David skrev:
Hur liten orm tänker du dig? Kungspytpn är ofta lugna, (dock lite tråkiga kanske), men det är ju en smaksak.  Leonis kungssnokar har jag själv, de tycker jag är tevliga. Majsormar brukar vara trevliga. 
Strumpebsndssnokar kanske? 

Så liten som möjligt, ska kolla upp! tack

Medlem i SHF
11
6
Loretta:
En trynsnok? Små och söta :D

6
1
Qelei:
Loretta skrev:
En trynsnok? Små och söta :D

det var en sån jag ville ha från början! men jag har sett några som ser ändå relativt stora ut :P

Medlem i SHF
11
6
Loretta:
Qelei skrev:

det var en sån jag ville ha från början! men jag har sett några som ser ändå relativt stora ut :P

Hanar är generellt mycket mindre  än honor

6
1
Qelei:
Loretta skrev:

Hanar är generellt mycket mindre  än honor

aha, men är dom nybörjarvänliga? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild